Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Nyhet från Kalmar Energi!
12 feb
USM P16 Regionslutspel 2-3/2
30 jan
Gothia cup - Dag 4
8 jan
Gothia cup - Dag 3
6 jan
Gothia cup - Dag 2
5 jan
Inför poolspel 27/10
25 okt, 13:13 0 kommentarer
Bifogar bild på scheman över kiosk och sekretariat.
Vi behöver alla dra ett strå till stacken för att tjejerna ska få ett roligt och lugnt poolspel.
Känner man för att byta roll så gör gärna det på plats.
Vi kommer såklart gå igenom och hjälpas åt med det.
Glöm ej att man måste spela med innebandyglasögon. Och ta med egna strumpor till tjejerna att spela i, färg spelar ingen roll.
samling 09.30
Ingen träning för övriga då många av dom i Pool 2 har förhinder.
trevlig helg
Lagåtagande
20 okt, 20:10 3 kommentarer
Vi har 2 st lagåtagande ihop med F2016.
Kommer kallelser separat till dessa.
Kan man inte sin så ser vi att man byter med någon i det andra tillfället.
Tillfälle 1:
30/11 SBB arena
SSL Dam Fbc - Thorengruppen. Matchstart 13:00
samling 11:30
Mimmi, Lykke, Lillevi, Linnea, Ellen Urefalk, Bella, Ebba Karlsson, Edda
Tillfälle 2:
12/1 Ölands bank center A
Division 1 Herr Fbc - Vinbergs. Matchstart 13:00
samling 11:45
Wilma, Junia B, Ellen Ek, Stina, Vera
Almän info:
I SBB Arena har vi eventpersonal på plats som hjälper och guidar er. I Ölands Bank Center gäller mer eget ansvar, där lagledare ifrån Herr Div.1 möter upp och finns som stöd. Innan match:
Samling enligt utsatt tid beroende på om det är SSL (1h 30 min) eller Herr Div.1 (1h 15 min). Sarg skall ställas upp, bänkar/stolar till avbytare ska ställas upp, stolar till sargvakter ställs upp. Förbered entré för insläpp, entrén öppnar 1 h innan matchstart.
Scanna biljetter i entrén
Hjälpa till med annat som behövs. Under match:
- Agera sargvakt + 2 hörn skall ha tillgång till torkmopp vid ev. torkning på plan. - Entré skall vara öppen 10 min in i första perioden, därefter går man in i hallen och agera publikvärd, alltså hjälpa till vid behov och hålla koll på läktaren.
- I Ölands Bank Center har vi kioskansvariga, som bemannar och sköter den. I SBB Arena agerar vi också kioskpersonal, FBC Event hjälper er med uppstart och vad som gäller (man kan vara både entré och kiosk, eventpersonalen hjälper er med vad som gäller). Efter match: ÖBC
- Om det är sista matchen eller man blir tillsagd tas sargen alltid ner.
- Grovstäda läktaren + runtom planen (vid avbytarbänkarna). Städmaterial finns i förrådet på 2:a plan i ÖBC (bredvid toaletterna). - Se över toaletter i foajén och grovstäda + grovstäda foajén.
- Töm papperskorgar och sätt in nya påsar. - Släng påsar i gröna soptunnor utanför spelarentrén
SBB Arena
- Om man blir tillsagd så skall sargen ner, annars står den kvar.
- Grovstäda läktaren + runtom planen (vid avbytarbänkarna).
- FBC Event tar fram städmaterial, finns under vänstra läktaren (vid sekretariatet). - Se över toaletter och entre, grovstäda vid behov.
- Töm papperskorgar.
- Släng påsar i Miljörum i SBB Arena, FBC Event hjälper till och visar.
Poolspels info
20 okt, 18:48 1 kommentar
Den här säsongen har vi 5 st Poolspels tillfällen. Där ett av dom har vi 2 st lag då alla tjejer kan vara med. Och i dom andra 4 har vi ett lag och har därför delat upp tjejerna i två pooler, Pool 1 & Pool 2. Och då kommer alla tjejer bli kallade till 3 st poolspels tillfällen.
Skulle man inte kunna det tillfället så ser vi gärna att ni byter med någon i ett annat tillfälle.
Dom tillfällena där det enbart ett lag på en träningsdag (söndagar) så kommer dom som inte spelar det poolspelet bli kallade och kan träna med dom som är ett år äldre. Kl 9-10 söndagar.
Tider till poolspelen kommer finnas i kallelsen.
Söndag 27/10 Ölands bank center A
Vi arrangerar och kommer skicka ut schema för uppdelning av kiosk och sekretariatet.
1 lag = Pool 1
Bella, Ellen Ek, Elli Burdahl, Lillevi, Freja, Mimmi, Ebba Karlsson, Lykke, Nova, Edda, Linnea
Ledare: Sara & Peter
Söndag 10/11 Allsbohallen Johansfors
1 lag = Pool 2
Stina, Ellen Urefalk, Junia Blixt, Wilma, Ella, Ellie Blochmann, Klara, Lova, Vera, Ebba Finder, Junia Ersson
Ledare: Marttias & Krister
Lördag 7/12 Gårdby sporthall
2 lag = alla tjejer
Söndag 26/1 Allaktivitetshuset Rockneby
1 lag = Pool 1
Söndag 2/2 Ölands bank center A
Vi arrangerar och kommer skicka ut schema för uppdelning av kiosk och sekretariatet.
1 lag = Pool 2
Idrottsrabatten
19 okt, 14:23 0 kommentarer
Imorgon kommer vi dela ut idrottsrabatten häftet. Om ni missat sms:et från klubben. Alla familjer får 7 st var. Och det är det äldsta barnet i klubben som får. Så kommer det skickas ut en faktura från klubben på alla 7 st. Ett häfte kostar 100 kr. Är ni frånvarande imorgon så kan ni hämta det hos Krister (0705862570)
Föreningsdag och Fotografering 28/8
19 aug, 22:05 0 kommentarer
Kommer skicka inbjudan via svenska lag när vår tid för fotografering är. Info nedan👇🏻
FÖRENINGSDAG 28/8
Från kl.16.00 - kvällen kommer föreningsdagen att hålla till i Ölands Bank Center A.
På plats under kvällen är:
Unihoc – Där ni har möjlighet att köpa klubbor, lindor, blad och glasögon.
Klubbhuset och Craft– Utprovning av föreningskläder som ni sedan beställer på Klubbhusets hemsida.
Mizuno – Utprovning av skor.
FOTOGRAFERING
Bifogat ser ni ett schema för fotografering samt ett följebrev med mer information inför fotograferingen från Idrottsfoto. Viktigt att ni kommer på utsatt samlingstid vid utsatt samlingsplats för just er fotograferingen då det är många lag som ska fotas och för att vi ska få ihop logistiken. Det kommer finnas 2 olika stationer för fotograferingen under kvällen.
Vi kommer skicka ut ett separat mejl till alla vårdnadshavare med en beställningsblankett som måste vara ifylld och inlämnad till er ledare innan fotograferingen oavsett om man gör en beställning eller inte. Gemensamt ansvar mellan er som ledare och vårdnadshavarna att den är korrekt ifylld och inlämnad! Mycket viktigt att detta går till på rätt sätt annars produceras ingen webb-bild till föreningen för spelaren. I samband med er fotografering lämnar ni som ledare in blanketterna till fotografen.
Klädsel inför fotografering:
Spelarna får matchkläder på plats som de kan byta om till där.
Till ledarna finns det t-shirt att låna under fotograferingen för de som inte har ledartröja sen innan.
Samlingsplats: Ölands Bank Center A där ni tränare gör en incheckning för respektive lag och får matchställen samt mer information vart ni ska gå.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Sön 24/11
08:00-09:00 |
Träning F2017
ÖBC A1 (Färjehallen) |
Lör 30/11
11:30-15:30 |
Lagåtagande F16&F17
SBB arena |
Sön 1/12
08:00-09:00 |
Träning F2017
ÖBC A1 (Färjehallen) |
Lör 7/12
14:00-16:00 |
Poolspel Gårdby sporthall
Gårdby sporthall |
Sön 12/1
11:45-15:30 |
Lagåtagande F16&F17
Ölands bank center A |