Forum
SvaraHöstens sälj - Tulpankungen |
---|
Vi har denna gång valt att sälja Tulpankungens julsortiment. Förtjänsten till laget är 30% av försäljningssumman. Om vi säljer för 30.000kr så får vi dessutom 1.000kr i bonus. Alla som säljer för 3.000kr får en biobiljett (6.oookr två biljetter osv). Minsta försäljningsbelopp = 3.000kr (syskon 3.500kr) Friköp = 400kr (syskon 600kr) Alla spelare (syskon delar) har en egen inloggningskod till tulpankungen.se, som står på baksidan på säljbroschyren. Broschyrerna delas ut i samband med matchen på Kungsbrohov 17/9 och träningen 19/9. Kontrollera att ni fått rätt broschyr. Vi skickar även med en extra broschyr men på den står inga förtryckta uppgifter. Om ni inte har möjlighet att ta emot broschyren på någon av dessa datum, så hör av er till mig så löser vi det. Ni registrerar alltså själva er order. Sista datum att registrera order är den 10 november. Utlämning sker 18/19 november – drygt en vecka innan 1:a advent. Ni tar betalt för varorna i samband med att ni levererar dem. Jag behöver ert försäljningsbelopp alt ert friköp senast 28 november. Swishas till 070-344 23 24. Märk betalningen med spelarens namn. Sälj till företag Om något företag vill beställa produkter från Tulpankungen som tex julgåvor, så beställs det enkelt via tulpankungen.se – klicka på företagsbeställning – välj BK Ljungsbro/IFK Wreta kloster – välj säljare. Sen är det bara att lägga företagsbeställningen. Samma förtjänst som övrig försäljning. Fri leverans direkt till företaget om de beställer för minst 5.000kr. Tulpankungen fakturerar företaget. Ansvarig för denna försäljning är Marina Kjellberg (mamma till Svea) Blackbäcksvägen 29, Vreta Kloster, 070-344 23 24, marinapettersson76@gmail.com Med vänlig hälsning Föräldragruppen Marina Kjellberg 16 sep 2022 |
Svar (8 st) |
---|
Jag tycker att ni höjer träningsavgiften istället för massa försäljnings uppdrag hela tiden. |
Tror det är så att avgiften går till klubben. Det vi säljer går till tjejernas lagkassa så tjejerna kan åka på cuper mm. Vi tömde nästan kassan till bullerby i somras. |
Vi har inte tid att sälja varje månad något för fylla tjejernas lagkassa. Barnen ska lägga sin tid på skola och träningen, inte på gå runt sälja massa tulpaner, kläder, pizzabottnar och det kommer mer säkert. Bättre föreningen hittar bättre lösning för delta i cuper. Jag driver en klubb och ingen av våra medlemmar säljer något för att medlemmarna ska vara med på nån tävling. |
Hej Hushiar! Jag har full förståelse för att man inte hinner delta i alla försäljningsaktiviteter och i detta fallet finns möjlighet till friköp om man inte har tid att sälja. Medlemsavgiften som man betalar till BK Ljungsbro idag ska bland annat täcka omkostnader för att föreningen ska kunna bedriva en verksamhet (hyra, underhåll av planer, materialinköp till träning och match samt försäkringar för våra aktiva spelare). Föreningen ger redan idag ett visst bidrag till våra ungdomslag för att vi skall kunna åka på Cuper etc men vi har som förening inte möjlighet att täcka alla våra olika lags kostnader i samband med cuper utan det krävs att varje lag har egna försäljningssktiviteter. All försäljning som vi gör på lagnivå går oavkortat till vår lagkassa. Hör gärna av dig till någon av oss i styrelsen för BK Ljungsbro om du vill diskutera dina tankar. Du får gärna ringa till mig eller till vår föreningskassör Anna Jörholt Mvh Henric Bergman |
Tycker inte det är kul att sälja heller. Men annars finns det ju ett sätt o det är att föräldrarna betalar cupen själva för sina egna barn om dom vill att barnen ska kunna åka på cuper mm. |
På kvällens tränar/ledarmöte fattade vi beslut om att sänka säljgränsen till 1.500kr (syskonpar 2.250kr). Men självklart är det bra om vi säljer för så mycket som möjligt, så blir det mindre att lägga ut för tex cuper och aktiviteter. Hjälp till att sprida denna information till vårdnadshavare som inte är så aktiva här och på Facebook. |
Hej. Ändras friköpet till 200 kr? |
Nej, friköpet kvarstår. Nu motsvarar friköp och försäljningbelopp ungefär samma belopp till lagkassan. |