Forum
SvaraMatchvärdar 2 st behövs till sön 14/8 på Kungsbrohov!!! |
---|
Hej På söndag spelas det b la en hemmamatch på kungsbrohov. Ser att Ella N, Malva, Isa, Felizia, Terez & Lelyan, Alexandra, Alice w & Wilma samt Tuva & Nellie K är kallade. (Nellie K :s föräldrar har inte möjlighet & Tuvas mamma är lagledare detta datum ) Kommer schema för kiosk och matchvärd inom kort för övriga datum i höst med nu måste vi få till 2 vuxna som kan hjälpa till när ändå era barn spelar. Matchvärds rutin nedan. Mvh Föräldragruppen Matchvärdsrutin Före matchen: Var på plats 60 min före matchstart. Hämta matchvärdväst, på Kungsbrohov, finns den i rummet i källaren där jackor mm förvaras. På Tellby ännu oklart men annars be tränarna om en gul väst så länge. Hälsa gästande lag och domare välkomna och presentera dig och din roll som matchvärd. Visa dem omklädningsrum, vilken plan vi ska spela på och ge övrig information runt matchen. Var tillgänglig för motståndarlaget och domaren för att svara på frågor. Hjälp till med förberedelser inför match, ta fram och sätta ut hörnflaggor, ta fram linjeflaggor och se till att några i publiken sedan tar sig an uppdraget som linjedomare, placera målen på plats, ha gärna dialog med tränarna. Vid matchstart och uppställning då lagen hälsar på varann, läs upp följande text för spelare och domare: -Vi respekterar våra medspelare och motspelare -Vi respekterar domaren -Vi respekterar spelet Under matchen: Matchvärden har som uppgift att medverka till att matchen genomförs i god anda, vilket bl a innebär att lagens spelare, funktionärer och åskådare uppträder på ett balanserat sätt gentemot motståndare och domare. Om mot förmodan något skulle inträffa försök på ett lugnt och diplomatiskt sätt se till att publiken uppträder juste och korrekt. Försök att få publik, föräldrar, ledare att förstå att vi måste vara rädda om våra ungdomsledare -tillåt dem att göra misstag. Rapportera ev händelser till föreningens styrelse för ev åtgärd. Hänvisa publiken till motsatt långsida mot var lagens ledare och avbytare är. Åskådare ska stå minst 2-3m från linjen. Ingen publik ska stå bakom målen. Efter match: Bidra till att iordningställa planen. Se till att idrottsplatsen och omklädningsrum lämnas i gott skick och är städade. Samla in hörnflaggor, linjeflaggor och ställ tillbaka till rätt plats. Om ni har nyckel och är sist, se till att låsa alla dörrar! Jessica Karlsson 9 aug 2022 |
Svar (3 st) |
---|
Jag kommer vara där så jag kan vara matchvärd! |
Jag kan också vara matchvärd! |
Toppen! Då är matchvärds uppdragen fyllda för söndagen . Tack ska ni ha😀. |