Dela nyhet
Arrangör för sammandrag
29 jan, 06:35 3 kommentarer
Hej, På lördag är det dags för sammandrag för P17 igen. Vi har sent om sider fått reda på att det är vi i Ekängens IF som står som arrangör denna gång. Detta innebär att vi föräldrar tillsammans måste lösa de praktiska bitarna runt omkring. Därför kommer här information samt ett bemanningschema. Vi ska vara i Wahlbeckshallen plan B. Wahlbeckshallen innehåller tre fullstora hallar under samma tak och vi har då den i mitten. Första matchstart är 13:30, bokningen gäller från 13:00, men vi kommer in i hallen från 12:00. Bifogar spelschema. I hallen finns en kiosk med kyl. Den får arrangerande förening använda och då fylla upp med sin produkter. I kiosken ska det finnas ett förråd där utrustningen till matchklockan finns. Manöverpanelen kopplar man sedan in mellan hall A och B. Bemanningen blir enligt följande: Kiosk 12:30-15:00; Juleon och Mio. 15:00-17:30; Michail. De som har pass 1 ansvarar för att rigga upp i kiosken, sätta på kaffet och börja koka korven så att det är klart när gästerna börjar komma. All betalning sker med swish och QR-kod, således ingen kontanthantering. De som har pass 2 ansvarar för att packa ihop och torka av när gästerna börjar åka hem. Sekretariat 12:30-15:00; Tom och Tage. 15:00-17:30; Julius och William M. De som har pass 1 ansvarar för att plocka fram och koppla in utrustningen. Instruktion ska finnas på plats. De som har pass 2 ansvarar för plocka ihop utrustningen och låsa in den i skåpet. Matcherna är 1 x 15 minuter. Matcherna och klockan stannas var 90:e sekund för byten. Båda matcherna startas och stannas samtidigt. Skulle vi inte få igång klockan så får man ta tiden med mobilen och blåsa av och på med en visselpipa. Detta är reserv-reserv lösningen. Värd och sargbyggare 12:00-14:00; Theo plus förhoppningsvis någon från P18. Om det går fort att koppla in matchklockan så får de som har pass 1 i sekretariatet hjälpa till med sargbygget. Deras uppgift är att bygga två planer på tvären(lämna mittytan fri). 4 raka sargbitar på kortsidan, 9 raka sargbitar på långsidan samt 2 hörndelar i varje hörn. När sargerna är byggda så ska värden ta emot gästande lag i entrén och berätta vilket omklädningsrum som de ska ha. Värden ansvarar även för att anslå lagnamn på respektive omklädningsrum samt spelschema i entrén, kiosken och vid sekretariatet. Då vi som sagt är arrangör så måste alla familjer vara med och hjälpa till, så det finns ingen möjlighet att säga nej till sitt arbetspass. Däremot kan man komma överens med någon annan familj om att byta arbetspass med varandra, men då får man själva prata ihop sig om detta. Vänligen bekräfta att ni har tagit del av informationen gällande vilket arbetspass som ni har blivit tilldelade. Tack på förhand och väl mött på lördag! Mvh Ledarna för Ekängens IF P17
Kommentarer
Carl Wahlin 29 jan, 08:31
Är det lördag eller söndag som gäller? Det har kommunicerats både och nämligen.
Daniel Karlsson 29 jan, 08:58
Det är lördag, 1 februari, som gäller. Vad jag kan se står det lördag här på hemsida, i mailet som skickades igår samt i svenska lag-appen. Carl, du kanske tänker på att det är Östria Winter Cup i fotboll på söndag😊.
Carl Wahlin 29 jan, 09:07
Haha, då förstår jag... mitt fel 😄