
Lag | M | P |
---|---|---|
|
8 | 21 |
|
8 | 18 |
|
8 | 16 |
|
8 | 15 |
|
8 | 13 |
|
8 | 12 |
|
8 | 6 |
|
8 | 3 |
|
8 | 3 |
|
0 | 0 |
Lag | M | P |
---|---|---|
|
8 | 16 |
|
8 | 15 |
|
8 | 13 |
|
8 | 13 |
|
8 | 12 |
|
8 | 10 |
|
8 | 10 |
|
8 | 9 |
|
8 | 7 |
Fotbollscamp Höstlovet
9 okt 2024
Fotbollscamp
11 jul 2024
Påsklovscamp i Tallboda
18 mar 2024
Höstcamp i Tallboda
12 okt 2023
Erbjudande om match från LFC
10 okt 2023
3 mar, 08:47 0 kommentarer
God morgon,
Föreningen byter i år leverantör av kläder och därmed ska vi också ha nya matchställ. Alla föräldrar ska ha fått ett mail för en inventering av storlekar. Jag vill bara puffa lite för detta så att alla svarar och hjälper kansliet att få bra underlag för inköp så att vi hinner få allt i tid till säsongsstarten.
Bifogar även länken här: Storlekar matchställ
Är man mellan två storlekar eller lite osäker så gå hellre upp en storlek så man klarar hela säsongen i samma kläder.
Tack på förhand.
// Micke
26 feb, 16:05 0 kommentarer
Hej
Ledarstaben har arbetat en tid med att försöka hitta en lämplig cup för vårt lag 2025. Det har varit ett utmanande pussel givet att vi nu är ett 15/16-års lag. Det blir då väsentligt färre cuper att välja på då åldersdispenser generellt inte tillåts på cuper i den omfattning vi behöver.
Utöver det ska det passa i tid för spelare och ledare och vi upplevde förra årets cup en tidig sommarvecka på Gotland mycket enklare att sköta utanför den ordinarie semesterperioden då mycket annat pockar på uppmärksamhet. Vi har även Stadium Sports Camp och några andra aktiviteter på sommaren som spelare är bokade på som vi behöver undvika.
Vi har därför landat i att ArosCupen i Västerås är ett bra alternativ för oss. Det är en utmanande cup spelmässigt, ligger bra till geografiskt, många nya lag att möta och möjliggör det vi sökt ovan. Cupen går av stapeln lördag-tisdag 14-17 juni. Dvs direkt efter skolavslutningen och sedan hem igen under midsommarveckan. Vi vet att det kolliderar med Ekängens Sport Camp där några har anmält intresse som ledare, men hittar inga rimliga alternativ om vi ska kunna bocka av övriga behov och få till en cup i sommar.
Vi har för avsikt att bo på hotell med spelarna och hoppas få ett spelschema som möjliggöra att vi inte behöver resa en dag innan matcherna startar, dvs att vi åker på lördagen den 14/6.
Kostnadsmässigt ser vi ut att landa runt 3000 kr per spelare. Vi kommer i år att försöka bygga en lagkassa genom jobb och aktiviteter där vi tillsammans skapar förutsättningar för laget att både göra lite mer aktiviteter och försöka sänka den faktiska kostnaden på cupen. Hur långt vi kommer där beror både på tillfällen vi kan skapa och hur responsen blir på genomförande. Till att börja med kommer vi bemanna ett antal pass på innebandycupen Floorball Games där både föräldrar och spelare kan ta pass och vi tar tacksamt emot andra förslag på möjliga intäkter till laget.
Då vi inom kort behöver göra en formell anmälan skickas nu också ut en intresseanmälan för att delta på cupen. Den är inte bindande men givetvis är vi tacksamma om man tänker till lite kring sin tillgänglighet och ambition att delta i cupen så vi vet att vi har ett lag att ställa på planen. Ser därför fram emot snabba svar.
Är det några frågor är det såklart bara att höra av sig.
Vi ser fram emot ännu en härlig cup för att skapa nya minnen och erfarenheter ihop med killarna!
// Ledarna
14 feb, 16:05 0 kommentarer
Hej,
Som befarat är det hög frånvaro imorgon och inga tillgängliga ledare så vi låter träningen ta sportlov och ställer in Airdome samt tisdagens träning och startar igång igen nästa söndag med fys.
Ha ett fint sportlov!
20 jan, 20:36 0 kommentarer
Hej,
I fredags hade vi ledare ett planeringsmöte inför kommande säsong.
Som en följd av det bestämde vi oss bland annat för att ha några aktivitetshelger under försäsongen för att träna, köra fotbollsteori, spela matcher och bygga teamkänsla genom lite olika aktiviteter.
Den första helgen är nu inbokad och sker 1-2 februari med följande innehåll:
Lördagen 1:a februari
11.00 Samling klubbhuset för teoripass och genomgång av spelsystem
12.00 Gemensam lunch som ledarna fixar
12.30 Avresa till UCS Arena
13.30 Träningsmatch mot Hjulsbro
15.30 Tillbaka i Ekängen
Söndagen den 2:a februari
14.00 Fys-träning Ekängsskolan
16.00 Samling i klubbhuset för matchanalys från gårdagen och teoripass
17.30 Pizzakväll med Arsenal - Manchester City som tv-sällskap
19.30 Avslutning
Kallelser skickas separat till respektive dag. Uppge eventuella kostallergier inför måltiderna i era svar.
Välkomna!
The Coaches
19 jan, 16:42 0 kommentarer
Hej,
Föreningen arbetar som bäst med att ta fram nya klubbkläder och några av er kanske har sett bilder och länkar till dessa.
Vi kommer till kommande säsong att lista ett antal plagg som vi ser som önskvärt att alla spelare har så att vi kan uppträda enhetligt som lag runt träningar och matcher. Vi arbetar också för att få till en "klädprovarkväll" i klubbhuset så att man kan titta närmare på plaggen och testa storlekar.
Tills dess kan det därför vara klokt att avvakta lite med att beställa några kläder så återkommer vi med mer info så snart som möjligt.
// Micke
Lör 8/3
09:00-10:00 |
Fotbollsträning
Ekängens IP |
Sön 9/3
13:30-15:00 |
Fysträning
Ekängsskolans idrottshall |
Tis 11/3
18:30-20:00 |
Fotbollsträning
Ekängens IP |
Lör 15/3
09:00-10:00 |
Fotbollsträning
Ekängens IP |
Sön 16/3
13:30-15:00 |
Fysträning
Ekängsskolans idrottshall |
Tis 18/3
18:30-20:00 |
Fotbollsträning
Ekängens IP |
Lör 22/3
09:00-10:00 |
Fotbollsträning
Ekängens IP |
Sön 23/3
13:30-15:00 |
Fysträning
Ekängsskolans idrottshall |
Tis 25/3
18:30-20:00 |
Fotbollsträning
Ekängens IP |
Lör 29/3
09:00-10:00 |
Fotbollsträning
Ekängens IP |