Dela nyhet
Info från föräldramötet
Igår, 11:11
Föräldramöte 4/3
Stort tack till alla som tog sig tid att delta och få information igår på kvällens möte, här kommer lite skriftlig info:
Truppen består idag av 25 st spelare (det vill säga ca 50 st föräldrar),
13 st P11:or och 12 st P12:or (varav 1 st P13)
Vi har i dagsläget 7 st som hjälper till att genomföra träningar och matcher.
Denna säsong har vi hittills spelat 12 matcher varav 1 vinst, 1 oavgjord, 8 förluster och 2 ospelade. Just nu en målskillnad på -89.
Kommande säsong kommer laget att delas i ett P11 och ett P12 lag, vi kommer träna 2 ggr/veckan tillsammans för att underlätta tränar antal samt halltider.
P11 kommer även att ha en separat träning.
P11 blir det näst äldsta laget, vilket även gör att träningstiderna kan komma att senareläggas, samt att det ställs krav att delta på visst antal träningar/vecka för att kunna få delta på matcher. (Självklart finns det undantag och omständigheter som ej går att påverka)
P11 kommer anmälas i en P11 serie och P12 pga av många nya spelare ev i P13 serie.
P11 har en uppslutning på 4 personer till träningar/matcher samt 1 lagledare
P12 har 1 st som kan delta men ej ta huvudansvar samt 1 lagledare men behöver 1 st huvudansvarig som kan ta sig an att delta vid några träningar samt vara delaktig vid matcher, annars kommer vi ej kunna anmäla P12 till seriespel, då kommer bara träningar att erbjudas och vid bortfall av spelare i annat lag ev inlån.
Meddela mig snarast gällande intresse för ansvaret!
Det kommer snart att starta försäljning av toalettpapper, Kaspers mamma är ansvarig för detta. Alla gör så gott de kan.
Kalmarsund Floorball Cup 29 maj - 1 juni, är tanken att lagen ska komma iväg på.
Det kommer att läggas ut en intresseanmälan idag, en anmälan för P11 & en anmälan för P12, som ska vara besvarad om senast 14 dagar.
Anmälan är bindande!
Lagen kommer att spela i sin egen åldersgrupp och det krävs minst 12 st från varje lag, kan inte alla kommer vi att erbjuda ev äldre/yngre att följa med.
Vi har i dagsläget ca 13000 kr i lagkassan.
Cupen kostar 2150 kr/lag som lagkassan kommer att stå för, därutöver tillkommer en kostnad på 1500 kr/spelare - ledare, som man själv står för.
I detta pris ingår 3 st måltider/dag, övernattning på skola samt transporter under dagarna, då matcher spelas i både Kalmar och på Öland.
Totalkostnad för cupen är 49300:- (beräknat på 26 spelare och 4 ledare)
Superkul upplevelse som jag hoppas lagen kommer iväg på!
Är intresset att åka på Cup kommer vi att fortsätta att träna ända fram till maj/juni.
Jag som lagledare påtalar vikten av vuxna att vara behjälpliga och ta sitt ansvar gällande tilldelning i körschema, kiosk, sek samt anmälan till träningar/matcher! Jag förväntar mig att alla vill underlätta jobbet för mig så jag slipper tjata/ifrågasätta självklara saker!! Det är i slutändan laget som blir drabbade, vilket inte är ok.
Vi kommer under sommaren försöka genomföra fysträningar för att inte tappa för mycket inför kommande säsong. Säsongen 25/26 drar igång augusti/september.
Uppstår det funderingar, tankar, hör av er! / Angelica 073-5045020