Dela nyhet
Informationsbrev
3 jul, 13:43 0 kommentarer
Informationsbrev.
Nu har vi avslutat ännu ett verksamhetsår i Sundsvall Handboll och i detta brev finns info om året som gått och lite kring planerna för kommande år.
Föreningen har fortsatt att jobba med rekrytering av nya medlemmar. Detta jobb har resulterat i att vi ökat antalet medlemmar med 40% sedan 2018. Det är framför allt i de yngre åldersgrupperna som antalet ökat. Vi har nu aktiva lag i alla åldersgrupper förutom F16 på ungdomssidan. Styrelsen har jobbat vidare med att utveckla strukturen i föreningen.
Årets resultat är ca – 11 tkr kronor (tkr = tusen kronor) vilket är ett bra resultat då vi förra året gick minus drygt 400 tkr och hade ett minusresultat även året innan dess.
Årets resultat från Sundsvall Cup var glädjande + 700 tkr (nästan dubbelt upp från föregående år) vilket är det bästa året någonsin och den största anledningen till att vi i stort sett får ihop ekonomin för året. Ett stort, stort tack till alla som hjälpte till med olika sysslor och bidrog till det fantastiska resultatet!!
Vi hade 153 lag som spelade ca 300 matcher under cupdagarna. Nu gäller det att vi tillsammans jobbar vidare för att förbättra kvaliteten ännu mera och hittar nya sätt att förbättra ekonomiska resultatet t ex via fler sponsorer. Har ni idéer eller förslag får ni gärna skicka dessa till styrelsen.
Verksamhetsplan för kommande år
- Fortsätta att jobba med rekrytering av nya handbollsspelare genom att bedriva och marknadsföra handbollsskolan mera. Sprida information i skolorna. Vara ute direkt när terminen börjar. Integrering är också en viktig del.
- Försöka skapa förutsättningar för ett damlag inom ett par år med en bra organisation runt laget och rekrytera spelare som tidigare spelat, hålla kvar de tjejerna från årets F16 lag genom ett samarbete med Härnösands div 2 lag kommande säsong.
- Jobba vidare med det herrlag som finns och hitta nya spelare samt stärka organisationen för att fortsätta vara ett etablerat div 2 lag.
- Bygga en starkare föreningsstruktur med hjälp av SISU. Tydligare organisation, bättre fördelning av arbetet och jobba för att nå ut till ungdomarna och föräldrarna på ett bättre sätt. Vi kommer vilka involvera några föräldrar för mindre insatser i kommittéer under året. Finns det föräldrar som vill vara med och hjälpa till – hör av er till styrelsen!
- Jobba mera aktivt med sponsring för en tryggare ekonomi. Fortsätta att vara noggranna med inköp och hur kostnaderna hanteras. Bättre planering vid inköp. Förhoppningsvis fler resor med tåg som prisvärt alternativ.
- Fortsätta att satsa pengar på utbildning av ledare, domare och funktionärer.
- Göra Sundsvall Cup ännu attraktivare och mera synlig. Förbättra och stärka organisationen runt Sundsvall cup. Effektivisera det som är möjligt. Rekrytera nya områdesansvariga och hitta utvecklingsmöjligheter runt cupen.
- Hålla ihop klubben genom gemensamma aktiviteter. Genomföra en Kickoff med hela klubben i slutet av augusti. Kickoffen kommer sannolikt vara på JumpYard som är sponsor till föreningen. Återuppta och vidareutveckla julavslutningen för att nå ännu flera deltagare nästa år. Fortsätta att genomföra en gemensam sommaravslutning för att bygga klubbgemenskap.
- Jobba vidare med dialogen med Sundsvalls Kommun för att få verksamheten samlad i en hall med fullstor plan 40x20 och med träningstider så att det räcker till alla lag
Viktiga datum:
28/8 Kickoff för hela klubben på Jumpyard
1/9 Säljstart för rabatthäften, a 300 kr, klubben säljer
300 st på hösten och 300 st på våren.
15-16/3 2025 Sundsvall cup
Träningstiderna är tillgängliga från v.36
Seriespelet kommer igång i oktober.
Vi planerar för ett ledarmöte i augusti när vi har fått träningstider och seriespelet är spikat.
Trevlig sommar alla! / Kerstin
Kommentarer