Dela nyhet
Sammanfattning av föräldramötet 30/3
30 mar, 14:53 8 kommentarer
Hej!
Här kommer ett långt inlägg om vad vi pratade om på föräldramötet. Försökt korta ner det så mycket som möjligt. Viktigt att ni läser igenom hela!
Träningstider ute: tisdagar 17:15-18:45
Torsdagar 17:00-18:30
Kan ev komma kallelser till träningar på konstgräs nu under innesäsongen. Vi fortsätter spela 5-5. Nästa år 7-7. Vi meddelar när vi kan börja träna ute.
Sammandrag helger v.19, 21, 33, 35 och 37. Vi har bett om att anordna själva v 21 då det är samma helg som klassfotbollen. Vi har i år anmält 3 lag. Återkommer om när det blir klubbmästerskap.
Cuper: LSW 29/6 kallelse kommer snart!
Malmslätt i oktober då vi testar på 7-7.
Vi kommer prata mycket med spelarna om värdegrund. Hur man är mot varandra i laget, på plan, träningar mm. Att vi lyssnar och respekterar varandra. Varit lite stökigt på träningarna och märker vi att spelarna inte lyssnar på flera tillsägelser kan det bli så att vi kommer låta dem sitta vid sidan om ett tag. Vi hejar på ALLA! Inkl domaren! Detsamma gäller er föräldrar! Det är unga domare som fortfarande lär sig. Ha översikt med detta! Utan dem skulle vi inte kunna spela matcher. Heja gärna men lämna instruktioner mm till oss tränare!
Vi kommer inte tvinga någon spelare att spela match. Vissa vill vila lite längre än andra och det är ok.
Träningsupplägget kommer handla om mycket tid med boll. Grunderna samt teknikträning. Spelarna kommer i år få spela färre positioner. Alla ska få utvecklas.
Vi behöver en kioskansvarig som skapar kiosk scheman mm. Då ingen anmälde sig under föräldramötet samt att alla inte var närvarande kommer ni föräldrar får en vecka på er att utse en kioskansvarig. Annars kommer vi lotta ut uppgiften! Vill man inte ta ansvaret själv kan man självklart vara två.
Försäljning i år kommer först vara cancer armband där 50kr går direkt till laget och 50kr till Cancerfonden. Vi kommer beställa en låda/spelare och en låda innehåller 20st armband att sälja. Vilken försäljning vi tar i höst är ännu inte bestämt. Kom gärna med förslag.
Inköp till laget kommer i år vara ett tält att ha vid matcher, vattenflaskor, lite träningsmaterial samt Hoodie eller liknade till spelarna.
Viktigt att ni svarar på kallelser i svenska lag. Vid sammandrag och cuper har ni begränsad till på er att svara. Har man ej svarat inom den ser vi det som ett nej.
Önskemål om ett Instagram konto kom upp och vi ska se över detta.
Även en önskan om att samlas på Zeros innan sammandrag m.m. finns för att kunna samåka etc.
Har ni några frågor så tveka inte att höra av er!
Hälsningar Tränarna
Kommentarer
Nathalie Corander 30 mar, 18:45
Vad mer ska en kioskansvarig göra? 🙂
Nathalie Corander 30 mar, 18:48
Maffe och jag kan ta det om det inte är massa mer att göra! 🙂
Anna 30 mar, 21:25
Vore kanon i så fall! Kioskansvarig har i uppgift att göra schema för kiosk vid sammandrag, matchvärd och klubbmästerskapet samt plockning av skräp på d-parken vid ett tillfälle. Avstämning med oss samt Theres om vi vill grilla hamburgare etc. Se till så de som ska stå i kiosken har nycklar mm och att allt fungerar.
Anna 30 mar, 21:25
Z-parken
Madelene Grefve 5 apr, 10:33
Vi kan också vara kioskansvarig om det behövs 😊
Nathalie Corander 5 apr, 10:56
Madelene, vi kan ju ta det tillsammans 🙂
Anna Hargegård 6 apr, 09:52
Kanon! Då sätter jag upp Nathalie Corander och Madelene Grefve som kioskansvariga.
Madelene Grefve 6 apr, 09:54
Absolut, det blir kanon 😊