Kommande matcher
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Ledarträff 10-dec
5 dec
Jullovscamp 2/1-3/1- 2025
13 nov
Inbjudan till digital tränarutbildning
1 nov
Ledarträff 3
16 sep
Ledarträff 2 U9-U15
3 sep
Schema för kioskpass
4 okt, 13:15 0 kommentarer
Information inför säsongen 24/25
7 jul, 11:57 0 kommentarer
Här kommer en sammanfattning av föregående säsong samt lite information inför kommande säsong med U11!
Den gångna säsongen
Under säsongen har vi deltagit i 6 sammandrag varav 2 egna som vi arrangerat på Nolia! Vi har fått till oss att våra sammandrag är bra uppstyrda och att lagen trivs på våra sammandrag.
Vi har deltagit i 2 cuper, TIRAB i Njurunda och Classe Cup på Nolia. Båda med stort engagemang och god stämning!
Just nu är vi 41 spelare i laget vilket visar på ett stort intresse av att spela i Björklöven.
Vi har arbetat med lagsammanhållningen och är ett fint lag på och utanför isen. Vi peppar och hejar på varandra och är verkligen ett lag!
Ekonomi
Vi har haft en stabil ekonomi under hela säsongen. Vi tackar våra sponsorer men också laget som genom försäljningar, arbetsinsatser och jobb på sammandrag bidragit till lagkassan! Just nu har vi drygt 100 000 i lagkassan vilket är en bra grundplåt inför kommande säsong.
Inför kommande säsong måste vi fortsätta få in pengar. I början av säsongen kommer ett utskick gällande ekonomin och aktiviteter för att få in pengar till lagkassan. Det kommer inte finnas någon möjlighet att köpa sig fri från försäljningsaktiviteter. Vi behöver fortsatt sponsorer till laget samt andra aktiviteter som kan generera pengar till laget. Vet ni om någon som skulle kunna vara intresserad av att sponsra laget får ni gärna hänvisa dem till kassman.viktoria@gmail.com.
Föreningens aktiviteter
Vi har inte fått någon information än om vad IF Björklöven har för krav på oss gällande aktiviteter. Så fort den informationen kommer får ni veta det. Det kommer också delas ut en ansvarsfördelning i samband med det.
Inför nästa säsong
- Till kommande säsong vill vi att alla spelare ska kunna knyta sina skridskor själva.
- Vi fortsätter ha föräldrafritt i omklädningsrummet.
- Vi är noga med att komma i tid senast till samlingstiden i kallelsen!
- Obligatorisk bussresa till alla sammandrag/cuper över 9 mil
- Vi kommer åka på cup men vart och när återkommer vi med
Två av våra istränare har gått en fysutbildning arrangerad av Svenska Ishockeyförbundet och vi är glada över att dra igång med fysträning i höst!
Vi har inte fått träningstiderna ännu. Det vi vet är att Nolia är stängt fram till 1/10 så ingen träning kommer vara på Nolia innan oktober.
I början av säsongen när det är klart med alla sponsorer kommer det finnas möjlighet att beställa värme- och mjukisdress till självkostnadspris.
Save the dates
Den 22-23 mars 2025 arrangerar vi Coop cup för U11!
Nu är datumen äntligen spikade och vi kan börja planera cuparrangemanget. Vi måste starta upp planeringen så fort som möjligt. Redan i augusti kommer en kallelse till första planeringsmötet.
Under Cupen kommer ALLA behöva hjälpa till då det är många arbetsuppgifter som behöver utföras. Vi vill självklart genomföra en riktigt bra cup för att få ett gott rykte inför kommande säsongers cuper som vi ska arrangera.
Nu njuter vi av sommarlovet och ser till att kryssa i rutorna i sommarbingot!
Information från ledarna
23 jan, 21:14 0 kommentarer
Precis som vid sammandragen så trycker vi vid träningarna på våra ordningsregler och barnens uppträdande mot varandra. Vi gör vårt bästa för att upptäcka och omedelbart hantera konflikter som uppstår på och utanför isen.
Då det förekommit en hel del incidenter under säsongen, både verbala och fysiska så kommer vi tränare att markera tydligare när det inträffar framöver. Beroende på vad det rör sig om kan det till exempel vara så att vi plockar av en spelare från isen, en kortare eller längre stund. Detta gör vi för att i ett tidigt skede stävja sånt som inte främjar lagsammanhållning.
Om något inträffat under träningen strävar vi alltid efter att ta kontakt med er vårdnadshavare direkt efteråt.
Om ni själva upptäcker något eller om era barn berättar om något som har hänt så meddela gärna någon av ledarna så snart som möjligt.
Information och en glad nyhet
10 jan, 23:00 0 kommentarer
Här nedan kommer lite information om vad som händer framöver
Betalningar
1/2 ska billotten vara betald. Den kostar 200 kr
29/2 ska lagkläder och ryggsäckar vara betalda
Som ni vet är mjukisdressen helsponsrad och ska därför inte betalas av er föräldrar.
Ryggsäcken kostar 469 kr
Värmedress 1238 kr
Byxa värmedress 509 kr
Betalningen görs via swish till Viktoria på 0708844975.
Gör separata betalningar och märk med barnets namn
Försäljning
Som vi informerade på föräldramötet kommer vi sälja toa- och hushållspapper även i vår. Försäljningen kommer ske i slutet på februari.
Cup
Vi är mycket glada över att kunna berätta att vi ska delta i vår första cup! Vi kommer åka på en dagscup i Njurunda. Mer information kommer men spara datumet den 16/3
Billotteri
9 jan, 06:00 0 kommentarer
Föreningen har gjort en ändring gällande billotteriet. Istället för 2 olika dragningar kommer det bara att vara en dragning den 28/2. De har också beslutat att vi ska sälja totalt 3 lotter istället för 4. Det innebär för oss att 1 lott till ska delas ut. Lotten kostar 200 kr och kommer börja delas ut under veckan.
Betalningen görs via swish till Viktoria på 0708844975. Märk med barnets namn. Betala innan den 1/2
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Ons 18/12
17:00-18:00 |
Målvaktsträning
Nolia Ishall 1 |
Ons 18/12
17:30-21:00 |
Kioskpass
Visonite Arena A-hallen |
Tor 19/12
17:45-19:00 |
Cupmöte
Piruetten Nolia |
Tor 19/12
18:00-19:00 |
Träning
Nolia Ishall 1 |
Lör 21/12
11:30-12:30 |
Träning
Nolia Ishall 1 |