Intresserad av att vara säljare?
Då har du hittat rätt! Nedan finns några punkter med viktig information om hur det fungerar hos oss:
- Säljnummer släpps en månad före barnmarknaden. Exakt datum, tid och tillvägagångssätt kommer att kommuniceras här på hemsidan och via vår instagram och Facebook när det närmar sig. In och följ oss på sociala medier så missar du inga uppdateringar! Föranmälningar tas inte emot och vi har ett maximalt antal säljare som vi kan ta emot så det är först till kvarn som gäller!
- När vi mottagit din intresseanmälan kommer vi återkomma via mail och antingen bekräfta att du får ett nummer eller meddela att det tyvärr inte finns några säljplatser kvar denna omgång.
- Du som tidigare varit säljare hos oss kommer att ha förtur på ett säljnummer till kommande barnmarknad. Vi kommer att skicka ett erbjudande till dig via mail en vecka innan säljnummer blir tillgängliga för övriga. Du behöver svara på mailet inom angiven svarstid för att behålla det säljnummer du erbjudits.
- Du som får en bekräftelse på att du får vara säljare på vår barnmarknad kommer att få utförliga instruktioner angående vilken typ av varor och hur många varor inom respektive kategori som du får lämna in till försäljning. Du får även veta hur du ska märka upp dina varor.
- Vår ambition är att ha hög kvalitet på de varor som säljs på barnmarknaden för att skapa en så trevlig upplevelse som möjligt för både säljare och köpare! Det får givetvis finnas tecken på användning på de varor du lämnar in men vi ber dig att vara noggrann med att samtliga artiklar är i så pass fint skick att du själv hade kunnat tänka sig att köpa varan! Om våra funktionärer skulle uppmärksamma varor som inte är i säljbart skick så kommer dessa att sorteras bort.
- Kvällen före barnmarknaden kommer du som säljare till Estrad inom angivet tidsintervall och placerar ut dina varor på rätt plats i lokalen med hjälp av våra funktionärer.
- Barnmarknaden öppen lördag 09.00-13.00
- Efter stängning sorteras osålda varor av våra funktionärer. Som säljare kan du välja att skänka osålda varor till välgörande ändamål eller att få dem i retur. Om du vill ha tillbaka dina osålda varor behöver du märka upp dina varor på angivet sätt och lämna en låda märkt med ditt säljnummer till oss på fredagskvällen när du placerat ut dina varor. Du är sedan välkommen att komma till Estrad och hämta din låda inom angivet tidsintervall på lördagskvällen. Lådor som inte hämtas ut inom angiven tid skänks till välgörande ändamål.
- Efter genomförd barnmarknad sammanställs försäljningsbelopp för respektive säljnummer. 70% av beloppet betalas ut till säljaren och 30% tillfaller den ideella verksamheten i Alingsås VK. Då vi tyvärr inte har möjligt att genomföra utbetalningen via Swish kan det dröja upp till en vecka innan banköverföringarna nått alla säljare.
- Frågor? Kontakta oss på: barnmarknadavk@gmail.com
Senast uppdaterad: 2024-12-18