Forum
SvaraKommande träningar |
---|
Hej alla, Nu har B-hallen öppnats så vi kommer få mer tider nu, och lite ändringar på nuvarande. På söndag har vår tid ändrats till 19.30-21.00. Vi vet inte om det är A- eller B-hallen ännu. Vi har även fått en tid på måndag, 21-22 i B-hallen. Jag skickar ut en kallelse på den strax. Tiderna kommer även fortsatt vara olika, precis som tidigare år. Det är inget vi kan påverka utan alla lag har samma situation i ishallen. Ryktet säger att det beror på att A-lagets matchtider inte är fasta utan förändras. Rätta mig ni som kan om jag har fel! :) Det är Lasse som har kontakt med istidsläggare. Lasse kontaktar sedan mig och ber mig lägga upp tider och skicka kallelse. Bara så ni vet. Ses på söndag och måndag! /Jörgen Jörgen Dalgård 29 sep 2016 |
Svar (2 st) |
---|
Vet inte varför det skulle vara så annorlunda i VBK jmf med resten av Sverige , men de flesta , skulle vilja säga alla lag jag har kontakt med har alltid fasta tider ..... Så varför skulle inte vi kunna få det , en av anledningarna att vi har så haltande deltagande är just detta , ytterst svårt att planera in , fast dag och tid så kannan planera långt i förväg , ganska så rimligt ! |
Det tror jag även att alla ungdomslag skulle önska 😀 Det är ett otroligt komplicerat pussel med istider med konståkning och en ny förening och matcher som läggs in i sista sekund, ändrad i sista sekund och allt annat. A-lagets matcher har inget med det att göra, det schemat ligger hela vägen fram til nyår. Jag kan lova att vi har försökt många många gånger men om ni skulle sitta med Hedlund som sköter detta i 1 timma så skulle ni förstå hit komplicerat detta är, det är mer eller mindre en heltidstjänst att bara få ihop allt, tyvärr. Dessutom så ser det ut likadant i många föreningar i Stockholm som har hela stegen med lag, inte många föreningar som kan stoltsera med det. Detta året är ännu lite krångligare med två juniorlag i elit. Sen är det väl så att även Ormsta gick upp en division tills i år vilket gör att även deras matcher prioriteras lite högre. Jag förstår er frustration men all respekt till den som får ihop istiderna så bra som det ändå fungerar i Vallentuna. Ber er att ha överseende med detta då det är svårt som f*n |