Forum
TillbakaAkira Kurosawa ”de sju samurajerna ” ute i älta. |
---|
Match i 50 elit borta mot älta, stort man fall, många ursäkter det var sticka i fingret, får inte gå ut så sent för min mamma, jag har slut på frisyr gelé, det är ojämna lag i 50 serien och jag gillar inte att förlora. Likt Kurosawa klassikern fick vi ihop 7 tappra hjältar mot ett starkt älta. Startade med stark press från älta som väntat, men vi stred på. De skapade många lägen och vi några få. Men till slut så kom 1-0, lite kort där efter 2-0 följt av 3-0 det började se mörkt ut. Men då en av deras spelare kör över vår målis så får vi ett 5-4 läge. Vi började vädra morgon luft då vårt powerplay under 2022 varit uselt så lönandes det som att det kan inte bli sämre. Och mycket riktigt så får Ubbe till det och vi reducerar till 3-1. Alla,såg genast lite piggare ut eller var det bara en synvilla? Ja inte blev älta särskilt bekymrade utan fortsatta spela runt i vår zon. Som all vet så blir våra uppspel lidande då det är mycket snö på banan så vi kom inte ur zon. Det blev så pass att Ubbe tog en timeout och förklarade för alla vad iceing är och att vi borde göra det, vi gynnas inte av spel sekvenser som är 8 minuter. Vi funderade ett tag på om vi skulle gå ner på folk för att få upp tempot, men då flera av spelarna klagade på att de hade frost skador på tungan som skräpade i isen, så kändes det som vi slarvat med fysen över jul. Tyvärr så fanns det ingen materialare i båset med varm sport dryck och glada till rop som kunde pigga upp oss heller. Gummit försökte sig på en soloraid men alla andra orkade inte hänga på så att det blev inget. Älta malde på det blev några kassar till vi slog om man skall vara ärlig lite stilla de sista 8-10 minutrarna. Blev 8-1 till älta till slut en klart godkänd match mot ett bra älta. Vi tar dock med oss att 2023 är vi 100% i vårt powerplay och vi tar noll dumma utvisningar. Hade vi haft 1 kanske 2 gubbar till så hade vi kanske orkat 30 minuter men vem vet mirakel kan ske och det kanske finns en chans att vi blir fler än 7 utespelare någon match 2023 Tack ni som kom bra jobbat, vi tar nya tag nästa match Ledningen för 50 laget Hallin 12 jan 2023 |
Svar (2 st) |
---|
Banzai!!!!! |
Bra kämpat och tack för rapporten! |