Forum
TillbakaOgiltig eller giltig frånvaro??? |
---|
Ska vi lägga in i protokollet att vi bara lirar träningar med 2 målisar framöver? Personligen tycker jag inte det är ok med individuella förbehåll på sitt lagdeltagande men just detta med målisar kanske är accepterat och bara jag som missat? Va schyssta isåfall och svara inte Ja på kallelsen innan målisar är klara om ni inte har tänkt att delta, skriv bara kommentar så länge? Och är det ett stort problem att man ABSOLUT INTE kan tänka sig att delta då får man lyfta saken istället för att stanna hemma i tyst protest så kanske det går att lösa genom leta flera ordinarie målisar eller turas om att stå eller någon annan kreativ lösning? En del kanske stannar hemma i onödan för att man tror att det blir sena avhopp och då själv bidrar med eget sent avhopp? Varför inte ta med och fylla ut träningen med gratisspelande gäster dom gånger vi riskerar att bli för få pga 1 målis? Funkar förstås bara om man i FÖRVÄG hinner fråga runt bland vänner när egna lagkamrater inte vill vara med. Idag hade det räckt med 3-5 polare eller kids för att genomföra helplansträning för oss 7 utespelare som kom. Hellre att några får spela gratis några gånger än att vi inte spelar alls.
Krister P. 25 okt 2022 |
Svar (7 st) |
---|
Kanske inte ska göra en stor sak av detta och om man tycker det är kul kommer man så ofta man kan. Jag brukar åka upp oavsett hur många som är anmälda men tycker givetvis inte att det är kul att vara fem eller sex på varje sida eller bara en målis, men vi kan ju inte tvinga någon att komma. Om vi försöker undvika att gnälla över detta och om vi tycker det är kul kommer fler att dyka upp. Det har alltid under mina 31år i laget varit tillfällen som idag men på söndag är det nya tag och minst 10 på varje sida med två målisar😎 |
Bra snack Björne 🐻 Själv kommer jag inte komma på några tisdagsträningar, ses på söndag så är det nya tag |
Ingen stor sak absolut men hänt ofta nog för att jag inte ska tycka det är kul som har 1 timmes bilresa dit och hem men får skylla mig själv som bor på landet då 😊 försökte vara lösningsorienterad om det inte framgick 🙃 jag är normalt väldigt förstående och positiv 😉 Så vad vill jag med mitt "gnällande"? Jo jag sitter normalt inte på röven såna här tillfällen som många tror bara "händer av sig självt". Jag har jagat extra målisar i 5-6 års tid så vi alla får ha kul så ofta som möjligt. Annars hade vi ställt in ett femtiotal träningar till då genom åren? Hur många till utan Hallins kontakter? Kan inte tvinga någon att komma absolut, men kan vi hjälpas åt att hålla igång laget så bra som möjligt även för dom som är okej med 1 målis? Och jag har inget emot att träningar ställs in jag förstår att tillfällen kommer och går och att en grupp på 40 man har sitt eget. Poängen var bara att jag gärna vill veta vad som gäller och i god tid så att man eventuellt kan göra nåt åt saken eller åtminstone slipper åka iväg i onödan. Hur ska man veta att 12-13 man på bekräftelsen från Bokat blir 7-8 i verkligheten timmen senare? Då vill jag förstås också stanna hemma jag med. Om detta inte är en stor sak och onödigt gnäll ta in åt er 😊 jag berättar bara vad jag tycker ingen skada skedd Bra att ni håller er positiva Björne och Conny då fortsätter vi som vanligt och låter ödet hända av sig självt 🤷♂️ |
Jag har det rätt bra i livet när jag läser dessa motgångar🤣🫣 håller med samtliga, pga tidsändringen vad planen satt för veckan, frugan bokade om sin räddningsträning så jag skulle hinna, men möttes av olidligt hostande av grabben när jag kom hem och tyckte de var bäst att hålla skiten hemma än att ta med viruset upp… Var kan jag se istiderna för oss längre fram, svårt att kasta om aktiviteter med konstaterande kl 2030 på en söndag. I övrigt så kör jag gärna när de går, målis eller ej, måste träna balansen🤣😅 |
Krister, det är tyvärr så här det blir eftersom vår hockey är något man gör för att det är kul och inte nåt man lever av (tyvärr). Det är ju inte som du antyder att det alltid är avhopp när vi inte har två målisar utan vi har ju haft hundratals träningar med en eller ingen. Att det blev avhopp igår hänger givetvis också på att det var ”fel” dag och bara femtio minuter. Det du skrev i ditt första meddelande att man skulle ta med extra spelare som lirade gratis vore väl inget problem gällande avgift men det funkar inte iallafall som en lösning enligt mig, som sagt var positiv och kör på.😎👍 |
Istidsschema finns under fliken istider i svenska lag. |
Jag håller med Kristers poäng av att vilja veta och det har ju hänt några gånger att man kommit upp då man vetat att det är få personer anmälda men det ändå ser ut att kunna bli av. Det skulle skapa tydlighet att man ser till att uppdatera sitt svar så snart man vet att man inte kan komma. Saker kan alltid uppstå strax innan så det är inte dem tillfällena jag menar att vi kan göra något åt men att t.ex. endast lämna kommentar är ett sätt att berätta om vad man tänker oavsett vad det handlar om och att uppdatera med sitt svar närmare. Så jag ser din vilja att skapa tydlighet, Krister och håller med. Även om jag bor nära så gillar man ju inte att jag ja hem igen utan att ha fått lira. Att svara tidigt på kallelser är ju också något som ger en tidig indikation om vart det lutar. Har ingen analys på den historiken, huruvida vi ger svar tidigt eller ej, men säkert något som kan förbättras. För min del hade det varit okej att köra på bredden av planen 3 mot 3 sist och ändå fått ut något av det, så målvakt eller inte så vill jag köra. /Skägget |