Dela nyhet
Information från föräldragruppen – Schyssta Cupen och lagavgift
19 jan, 11:59 1 kommentar
Utöver de fyra ledare som varje vecka planerar, håller i träningar och är i kontakt med TTIBK är vi i dagsläget tre/fyra föräldrar som bildat en föräldragrupp. Målet är att med små, enkla insatser (som vi delar på) göra det möjligt för våra barn att få en härlig tid på innebandyn.
Vi har haft ett första möte och behöver er hjälp. Ju fler vi är som kan tänka oss att hjälpa till då och då desto mindre blir det att göra.
Äntligen dags för Schyssta Cupen
I går gick kallelsen ut till lagets första cup. Att lära sig att spela match, med allt vad det innebär är en kul och givande del av innebandyn. I åldrarna 7-9 år görs det genom något som kallas Schyssta Cupen. https://www.innebandy.se/stockholm/tavling/gron-niva-7-9-ar
Under vårterminen kommer barnen att vara med och spela borta vid minst ett tillfälle och vid ett tillfällen är laget arrangörer (och spelar).
Det kommer att ut mer exakta tider för det första tillfället (1/2 i Glömstahallen) och sen är vi arrangörer och spelar i Strandhallen den16/3.
Vi är anmälda med två "lag". Vill din son spela med en kompis för att känna sig extra trygg? Mejla i så fall till: m.tommy.hallin@gmail.com
Inför och i samband med att vi ska vara arrangörer vore det väldigt bra om fler kan vara med och fixa det som behövs.
Vi har redan nu en kassör, en som kan tänka sig att i framtiden vara ansvarig om laget ska sälja något och en som kan vara en del av sekretariatet. Men för att klara av att arrangera en bra cup behöver vi vara fler som inser hur mycket enklare det blir för alla om vi hjälps åt.
Saker vi behöver fundera över och planera in:
- Domare/Matchledare
- Föreningen brukar fixa matchledare/domare - men vi måste dubbelkolla det.
- Vill vi ha en Cafeteria? (Det är bra för lagkassan).
- Vad vill vi sälja?
- Vem gör inköpen till? (färskvaror går inte att återlämna)
- Vem hämtar nyckel till cafeterian hos kansliet?
- Betalmetod i cafeterian
- Prislistor (göra och skriva ut=
- Ansvarsschema (vem står i cafeterian)
- Städning - sopor, vad gör vi med det som blir över osv
- Skyltar och pilar så alla hittar
- Öppning (det tar lite tid att öppna cafeterian - t.ex. koka kaffe och fixa toast)
- Sekretariat
- Någon som sitter i sekretariatet och ansvarar för tid och tut-byten
- Bygga planer
- Vi behöver bygga planerna (sargen) innan alla lag kommer dit.
- Sätta ut målen
- Ena planen byggs med “kurvor”, andra planen byggs med raka sargbitar som hörn.
- Spelschema
- Skriva ut spelscheman och sätta ut överallt
- Se till att det står vilken av era planer respektive lag ska spela på
- Planer
- Sätt ut skyltar som visar vilken som är plan 1 och plan 2
- Omklädningsrum
- Gör ett schema för vilka lag som ska vara i vilka omklädningsrum (alltså alla lag som är med i cupen). Det behöver ofta vara 2-3 lag i varje. Para gärna ihop samma förening i samma omklädningsrum (t.ex. Alla lag från TT IBK delar omklädningsrum)
- Bollar/Västar
- Se till att det finns bollar och västar som lagen kan låna när det behövs.
- Öppning/Stängning
- Någon måste öppna hallen i god tid, någon måste vara redo att stänga/städa när cupen är slut.
Anmäl dig till karin@strandberghaage.se. Skriv gärna om det är något särskilt som du vill hjälpa till med.
Lagavgift
För att täcka upp för de kostnader som uppkommer i samband med laget (exempelvis tränarnas och kassörens medlemsavgifter eller för att undvika att någon behöver lägga ut för inköp av fika) kommer alla som spelar att betala en lagavgift. Det ger oss en bra start på den lagkassa som i dag är obefintligt. Avgiften är satt till 100kr per spelare och betalas in direkt till lagkassan. Ambitionen är att det ska räcka med 100 kr per år och att vi efter kan få in pengar via försäljning under cuper etc.
En avi för inbetalning kommer att skickas ut från vår digitala lagkassa. För er som är två målsmän registrerade kommer två utskick, men endast en inbetalning per barn gäller.
Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till någon av ledarna eller till Ebbes mamma Karin på: 073-508 87 80
Kommentarer
Helene Boman 19 jan, 13:20
Snyggt inlägg!