Kl.08.35 bussen framkörd
Kl.08.45 avresa
Kl.11.00 framme Nittorp
Kl.13.00-16.00 match + dusch
Kl.18.15 hemma
Vore bra om alla så snabbt det går (helt idag torsdag) går in och anmäler sig och om man har med sig nån ytterligare som skall åka med bussen. Vi måste veta om vi kan ha kvar den bokade bussen eller om vi måste ha en större.
Vi kommer inte att stanna för mat utan alla måste ha med sig matsäck för dagen.
Laguppställning
Ledare
Referat
Förlängningsseger i premiären
11 okt 2022
Det blev en lång bussresa till anrika Nittorp denna premiärhelg. I år har Nittorp och Ulricehamn slagit ihop sina verksamheter i A2-serien.
Detta var ett lag vi spelade mot helgen innan i Sparbankscupens sista match. Då lyckades vi vinna en jämn fight och vi gjorde oss beredda på ett liknande scenario denna match. I cupen var vi det bästa laget men deras målvakt var duktig.
Matchen i Nittorp blev en lite märklig historia. Isen var ganska dålig i hallen då den knappt frös och var mjuk. Pucken hade svårt att glida och fastnade för spelarna. Skridskoåkningen såg lite trögare ut än vanligt.
Det blev en resultatmässigt jämn match där vi dock i spelet kanske borde ha avgjort före full tid. Mer skotträning krävs. Matchen slutade 1-1 fulltid och vår första förlängning inleddes. Något vi aldrig gjort tidigare.
3 mot 3 lyckades vi avgöra matchen och premiären slutade med 2 poäng in på kontot. En bra start på säsongen.
Kul med bussresa med flera föräldrar som åkte med och stöttade.
Tabell
A2 Division 1 | M | V | O | F | GM | IM | +/- | P |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
12 | 9 | 2 | 1 | 76 | 25 | 51 | 31 | |
12 | 8 | 2 | 2 | 98 | 47 | 51 | 27 | |
12 | 8 | 2 | 2 | 69 | 42 | 27 | 26 | |
12 | 6 | 3 | 3 | 71 | 57 | 14 | 22 | |
12 | 5 | 4 | 3 | 54 | 50 | 4 | 21 | |
12 | 7 | 0 | 5 | 62 | 59 | 3 | 21 | |
12 | 4 | 2 | 6 | 52 | 60 | -8 | 16 | |
12 | 4 | 2 | 6 | 63 | 57 | 6 | 15 | |
12 | 4 | 2 | 6 | 52 | 82 | -30 | 15 | |
12 | 4 | 1 | 7 | 29 | 35 | -6 | 13 | |
12 | 3 | 2 | 7 | 37 | 56 | -19 | 12 | |
12 | 3 | 1 | 8 | 42 | 90 | -48 | 11 | |
12 | 1 | 1 | 10 | 39 | 84 | -45 | 4 |