Forum
TillbakaKort analys av försvarsspel från träningen 231102 |
---|
Hej alla vets, Kort analys av försvarsspel från senaste träningen 231102: https://youtu.be/JZGM1064-rU Trevlig helg! Mattias PS. Meddela mig om ni inte vill vara med på liknande videoklipp. Mattias Hyll 4 nov 2023 |
Svar (4 st) |
---|
Fantastiskt bra sammanställt :-), fast man kan tycka att den "vita målisen" skall göra ngt också inta bara vita spelare i försvaret. |
Level up med videoanalys! Snyggt jobbat coach 👍 |
Jag tycker den vita målisen gjorde flera kvalificerade räddningar. "Gubbhörnet" är väl den enskilt svagaste punkten ;) För backarna är det många saker, t ex Don't "Get Sucked out of Position", "Keep Your Head on a Swivel" samt "Don't Get Fixated on One Opponent"... |
Väldigt tomt på försvarare framför mål många klipp. Skulle vara kul att veta hur röda forwards uppfattade det. Känner de att de får mycket tid i slottet, väntandes på puck? För jag upplever inte det framför rödas mål. Där tycker jag att man har någon på sig konstant framför målet. I klippet där den 5e spelaren efterfrågades såg jag att en åkte på byte. Med tanke på tiden det tog gissar jag att det var strul vid bytet. |