Dela nyhet
Sammanfattning Föräldrarmöte 15/8-2024
17 aug, 12:26 0 kommentarer
Sammanfattning föräldramöte 15/8-2024
Hej, tack för ett bra och trevligt möte. Superkul att så många kunde komma!
Här kommer en sammanfattning från mötet.
OBS: Nya träningstider:
Måndag: Klockan 19-20:30
Onsdag: Klockan 20:30-22
Dagordning:
Uppföljning av förra mötet:
-
Förbättring?
-
Hjälp av föräldrar
-
Prata hemma
Sammanfattning: Vi coacher har upplevt en bra stämning i början av säsongen. För att bibehålla en bra stämning mellan tjejerna kommer vi att prata med dem för att komma överens om hur vi ska vara mot varandra.
Våra förväntningar om hur man är en bra lagkompis är att man ska vara trevlig mot alla, hälsa på alla när man kommer till träningen så att alla känner sig sedd och välkommen, man ska hålla en trevlig ton och tänka på vad man säger både på plan men även utanför, visa respekt både mot lagkompisarna men även mot oss coacher.
Det är även bra om samtal sker hemma kring hur man är en bra lagkompis. Även bra att prata om respekt och om att tjejerna ska lyssna bättre när vi coacher säger till.
Sociala Medier
-
Vikten av sociala mediernas påverkan
Sammanfattning: Vi pratade även lite kort om sociala mediernas påverkan. Ett längre samtal kommer att ske med tjejerna då problemet rör dem.
Försäljning
-
Vad ska vi sälja?
-
Vem håller i försäljningen?
-
Hur många försäljningar?
-
Vad ska pengarna gå till?
Sammanfattning: Vi kom överens om att försäljning är en bra sak att ha inom laget. Vi kom fram till att ha en försäljning per termin är rimligt då hela klubben även kommer att ha försäljningar. Vi kommer att starta en försäljning i slutet av september. Det vi kom överens om att sälja var Delikatesskungen.
Vem som kommer att ha hand om försäljningen kom vi inte fram till på mötet. Att ha hand om försäljningen innebär att vara kontaktperson och att ha koll på själva orden. (Bra om någon av er föräldrar kunde ta ansvar för försäljningen)
Pengarna som vi tjänar ihop kan gå till olika saker beroende på hur mycket pengar vi får in. Exempel som fanns var transport (att vi ska hyra in minibussar till till exempel cuper) ett annat exempel var att lagkassan står för en summa vid anmälan till cup och ett till förslag var att pengarna skulle gå till en roligare avslutning.
Motala cup 30/8 - 1/9
-
Skjutschema?
-
Kost, vikten av att äta!
Sammanfattning:
Våra matcher:
Dag |
Tid |
Plats |
Lag |
Fredag |
20:00 |
Motala Sporthall B |
Lidingö basket vinröd |
Lördag |
14:25 + 18:20 |
Vätternrundan arena Mariebergshallen |
Lidingö basket 1 Örebro |
Söndag (finaldag) |
Antingen 09:50 eller 10:00 |
Eftersom att vi inte ska sova kvar behöver vi skapa något sorts skjuts schema inför matcherna. Tess och Lisa kommer att ha en bil, alltså tre platser till tjejerna, därför behöver vi ha två bilar till. Vem kan vilken dag? Rille kommer förmodligen att åka upp varje dag och Marika erbjöd sig att köra på söndagen.
Vi kommer att försöka att kolla andra lags matcher, för att skapa en bättre lagkänsla. Därför behöver vi ha folk som kan skjutsa under dagen.
Kosten är mycket viktig under cup. Vi kom fram till att man ska ha med sig matsäck både till fredagen men även till lördag lunch. Mellan matcherna är det bra att ha med något lätt att äta, vi coacher kommer att ha med oss bananer. Lördag middag kommer att ätas ihop innan vi åker hem (alltså köpemat).
Vi belyste även att kosten har varit dålig bland tjejerna under förra cupen. Vilket vi tycker är tråkigt. Därför vill vi att ni pratar hemma om vikten att äta.
Dressarna kommer att delas ut på träningen innan cupen. Alltså har man ett eget ansvar över sin egen dress, se till så att den är med till alla matcher, att den blir tvättad och att den kommer tillbaka.
Höstens serie
-
Flickor 16 - 22 = samma serie
-
Vem får spela?
-
Träningstider
Sammanfattning: Årets säsong kommer att se annorlunda ut. Flickor 16 till 22 kommer att blandas men på olika nivåer. Vi kommer att vara med i nivå två, alltså den lägre nivån. Vi kommer att möta ungefär samma lag som förra säsongen, förutom Visby.
Inför denna säsong är vi 13 + förmodligen en till spelare. Alltså kommer två spelare att få stå över varje match. Vi coacher måste klura på hur vi ska lösa problemet utifall det skulle uppstå. Ett förslag var att, eftersom att de andra två tjejlagen kommer att behöva låna spelare, känner vi coacher att de spelare som fick spela med de andra lagen är dem som får stå över våran match, så att alla får spela lika mycket. En sak vi behöver klura på då är om någon spelare skulle bli sjuk, vem får spela istället?
Vi coacher tycker det är viktigt med träningsnärvaro, men eftersom att vi har bytt träningstider har vi förståelse om man skulle missa någon av onsdagens sena träning. Men vi ser helst att så många som möjligt kommer att träna.
Serien kommer att dra igång i början av oktober, när vi får reda på matchernas datum får ni gärna meddela om ni vet att ni ska iväg något av datumen.
En fråga som kom upp inför dem kommande matcherna var om sekretariatet. Vi ska försöka få till övningstillfällen innan matcherna drar igång så att alla känner sig säkra på alla positioner. Mer om det hör vi av oss om när det närmar sig.
Svenskalag:
-
Kallelse till träning
-
Kallelse till match
Sammanfattning: Vi kommer att fortsätta att använda svenska lag, bra om ni fortsätter att svara på kallelserna så att vi vet vilka som kommer och tränar, detta underlättar både planeringen och närvaro rapporteringen. Kallelserna kommer att börja nästa vecka.
Vi kommer även att skicka ut kallelserna till matcher i svenska lag istället för supertext.
Vi kommer även att börja skicka ut viktig information genom mail och inte supertext för att undvika många notiser. Om vi skulle vilja framföra något snabbt eller diskutera saker kommer vi att använda supertext.
Övrigt:
Sammanfattning:
Sisu kommer att komma två olika tillfällen, den 19 och den 28 för att prata med klubbens alla tjejlag om kost, menstruation mm mellan klockan 18 - 19.
Kommentarer