Forum
TillbakaSpelar- och föräldramöte startar upp säsongen 2025! och träning 16 januari ⚽ |
---|
Hej och go fortsättning! Hoppas ni alla har en bra start på 2025!! Stort TACK från OIK för ert engagemang gällande försäljning av julkalendrar och bingolotter! 🌟 Nu tänkte jag att vi äntligen ska starta igång säsongen 2025!😊 Jag vill att vi startar upp säsongen med ett spelarmöte/föräldramöte nu på söndag 12 januari kl 18.00 på Orrvikens skola. VÄLKOMMEN! ⚽ Jag har fått så många sms och hälsningar från spelarna angående när vi ska träna och hur och vad vi ska träna. Jag blir så glad över spelarnas engagemang och driv. 💙🤍 Som ni kanske redan har hört så kommer Karin sluta som tränare för laget. Tråkigt att hon tagit det beslutet men förstår henne också att hon vill satsa helhjärtat på bland annat ordföranderollen i OIK. Det är vi glada för förstås! Men det blir mest tråkigt för henne nu när vi ska vinna serien😉 Detta gör ju att det finns ett ypperligt tillfälle för er som känner att ni vill bli lagets nya tränare/ledare. Laget behöver er. Som det ser ut just nu är det tunt med ledare kring laget. Jag tänker att det är lite sånt här vi ska prata om på söndag, Tränare, träningar, träningsdagar, träningsformer(fotboll, gym, cirkelträning, löpning tex), träningmatcher, anmälan till serie, cuper, lagnamn och att utöka laget, inslussning av yngre spelare födda 2012. Vi behöver vara fler, just nu är vi 12 spelare. Såg att Lycksele Cup firar 30 års jubileum i år. Läge att prata om det på söndag. Anmälan är inte öppen ännu. Cupen är den 27-29 juni. Jag kommer att bjuda in spelarna som är födda 2012 och deras föräldrar till vårt möte på söndag. Enligt rekommendationerna från SvFF så kan dom som är födda 2012 från i år gå upp och spela 9 mot 9. Tjejerna kommer att bli erbjudna att träna och spela matcher med oss men sen är det valfritt för varje spelare hur man vill göra. Vi har ett lag som spelar 7 mot 7 och ett 9 mot 9 vilket gör det mycket enklare att kunna träna och spela på den nivå man vill. Vi kommer att ha lite gemensamma träningar med Team 13 tjejer och därmed kommer det bli bättre och enklare övergång mellan lagen. 😊 Boka in torsdag 16 januari 17.30-19.00 på Vallaskolan. Vi kör en gemensam träning med Team 13. Måste bara säga det, vilken härlig resa vi hade till Stockholm med laget! TACK för att ni jobbar på så bra och gjorde den möjlig! 😍 Ha en bra fredag så hoppas jag att vi ses på söndag!! ⚽ Gunilla Sparrman 10 jan, 00:35 |
Svar (2 st) |
---|
Sammanfattning från mötet 12 januari. 31 deltagare både spelare och föräldrar. Tack alla för ett bra möte igår. Kul att träffa er igen. Spelare födda 2012 hälsades välkomna. Spelarna bestämde tillsammans att laget skall byta namn från Team 10 till Team 11. Tränarfrågan diskuterades och vi säger välkommen Anders Olsson som ny tränare för laget. Det fanns även ett par stycken som erbjöd sig att stötta upp med träningarna om det behövs. Mycket bra! Önskemål om målvaktsträning och målvaktstränare kom upp. Tjejerna vill träna 3 pass i veckan. Vi pratade om träningstider och träningsformer. Det är svårt att boka träningstider i hallar och det gäller även hallen på Orrvikens skola. Det är fullbokat överallt om man inte vill träna fredag kväll och lördag eller söndag fm. Vi kommer mest troligt att boka in något helg pass. Vi kommer att träna onsdagar 17.30 – 18.30 i Orrviken. Endast en timme så det gäller att vi är redo att köra igång när vi ses. Ombytta och klara med toabesök och dyl kl 17.30. Kl18.30 är det bokat för ett nytt gäng så då vill dom in i salen. På torsdagar kommer vi köra cirkelträning på Hara IF. Återkommer med mer info gällande tid och ev kostnader. Vi håller som sagt utkik efter lediga tider i större hallar men det är svårt att få tag på några. Lyckades få en avbokning på Vallaskolan så vi kör en gemensam träning med Team 13 tjejer på torsdag 16 januari 17.30-19.00. Orrviken IK har som mål att ha ett lag i varje spelform så man kan erbjudas att spela på den nivå som är tänkt för respektive åldersgrupp men också för att man kan få möjlighet att spela kvar i en annan spelform om det passar en bättre. Vi skall fortsätta samarbeta mellan lagen så då kommer det känns enklare med överflyttningar mellan lagen. Skall försöka få till några träningsmatcher under vintern och våren. Träningshelg till Kyrktåsjö och nyttja deras konstgräsplan och spela träningsmatch är ett förslag. I 9 mot 9 är det seriespel och i år kommer vi spela i 2011 serien. Önskemål finns om att åka på Cup i år igen. Lycksele och Storsjöcupen kom upp som förslag. Lycksele cup kostar ca 20 000 kr lite beroende på hur många som åker med. En bra cup både fotbollsmässigt med bra motstånd och logistikmässigt. Allt är nära och lättillgängligt. Datumet är 27 – 29 juni. Vi åker i såfall mest troligt upp torsdag för att vara på plats och redo för match från kl 12 på fredagen. Fick en redovisning av lagkassan, det finns pengar kvar fastän vi både var på Lycksele Cup och gjorde en avslutningsresa till Stockholm med tåg, landskamp och hotellnatt. Förra säsongen hade vi inget träningsläger på Sunne lägergård. Vi har haft det tidigare år, torsdag till fredag under Kristi himmelfärdshelgen. Detta togs upp. Lagaktiviteter/teambuilding som inte är fotboll ska vi försöka få till under denna säsong. En sak som jag helt missade att ta upp och diskutera var, när vi hade vårt avslutningsmöte i november och sammanfattade säsongen så kom det upp att tjejerna vill träna styrketräning på gym. Ida har kollat med sin farbror som har ett gym, Fenix på Frösön om det finns möjlighet för laget att träna där. Jag har varit i kontakt med honom och det kan finnas möjlighet för laget att träna där men upplägget på träningen är lite oklart. Han har ett Crossfit gym och våra spelare är unga och inte så vana att gå på gym. Ledarledd gruppträning hade ju varit bra/att önska med tanke på det. Det skulle bli en extra kostnad för den träningen i såfall. Återkommer i detta men TACK Ida (och Pär) för ditt initiativ! Det var nog allt för nu, vi hörs och syns! ⚽ |
Vi var tom 35 st närvarande, tack 🤗👌 |