Forum
TillbakaTräningsläger 14-15 maj |
---|
Till helgen är det äntligen dags för årets träningsläger på Sunne Lägergård! Detta är en väldigt uppskattad lägerhelg av barnen, och vi ledare tycker det är en perfekt kickstart på spelsäsongen. I år kommer vi även att övernatta i tält efter önskemål från barnen. Måltiderna försöker vi ha ute i möjligaste mån, annars har vi sockenstugan att tillgå. Meddela eventuella allergier om du inte redan gjort det. Vi samlas ombytta och klara 09:20 uppe vid Odensala konstgräs för en träning eller träningsmatch mellan 09:30-11:00. Vi har i dagsläget inget motståndarlag klart för match, men vi jobbar på det. Därefter tar vi oss direkt vidare till Sunne Lägergård för lunch. Meddela om ert barn vill åka in och tillbaka med oss ledare, annars försök att samåka så vi tänker på vår kära miljö. I Sunne kommer vi att både vara inne och ute. Vi kommer att jobba med olika saker som berör fotboll, laget och jaget på olika plan. Ta med: Liggunderlag Sovsäck/täcke Kudde Sovkläder (varma) Mössa Handskar/vantar Handduk Toalettartiklar Eventuella gosedjur Kläder för utomhus Gympaskor Tofflor kan vara bra när man springer emellan Lagdressen ska vara på dagtid och under samtliga av våra aktiviteter. Svart byxa, blå t-shirt, blå långtröja samt benskydd och fotbollsskor/gympaskor. Detta är viktigt för lagkänslan! Detta blir också ett ypperligt tillfälle för barnen att träna på att sova över utan föräldrar, inför vår kommande fotbollscup i Lycksele i sommar. Givetvis finns chans för er föräldrar att komma och sova över om ert barn inte lyckas med det. Vi har stugorna att tillgå om det också skulle behövas. Har du inte anmält om ditt barn kommer eller inte i appen Svenska lag än, så gör det snarast. Detta för att vi ledare ska kunna planera allt i god tid samt veta hur mycket mat vi ska inhandla. Vi tar tacksamt emot hjälp från de föräldrar som vill hjälpa till med inköp, hämtning av beställning på Svensk Cater, matlagning/disk, städ, nertagning av tält m.m så vi ledare får lägga all vår tid med era barn istället. Meddela oss om du kan hjälpa till. Lägret avslutas kl: 13:00 på söndag. Första matchen för säsongen är måndag 16 maj kl: 18:00 på Nysved. Rullande kiosk schema. Kostnaden för lägret tar vi från lagkassan. Väl mött! / Gunilla, Maria, Annica Annica Didriksson 10 maj 2022 |
Svar (15 st) |
---|
Jag kan säkert hjälpa till med matlagning mm… |
Vi kan hämta beställning av maten och hjälpa till med städ och nedmontering av tälten! |
Jag jobbar hela helgen, men om ni behlver hjälp med något mellan 11-14.30 på lördagen så hojta till. |
Tusen tack alla ni som vill hjälpa till på olika sätt 😃. Det är svårt för oss ledare att riktigt räcka till ibland, vi vill ju göra så mycket för era barn 😃. Återkommer med mer info om hjälp vid olika tider. - Finns det någon som kan hjälpa mig att slå upp tält fredag em, runt 18-tiden? - Svensk Cater måste hämtas senast 14:00, lunchstängt 12:00-13:00. En del behöver in i frysen direkt och synkas med mig. Jag har inte hunnit lyckats beställt än, men tänkte göra det under dagen och tänkte hämtning på fredag. Jag kommer också samtidigt att beställa inför hemmamatchen på måndag. |
Jag kan hjälpa till med att resa tält |
Härligt Ingeborg 🤗! Svensk Cater löst! Beställde så mycket så jag får det utkört 😃. |
Jag slutar kl 16 på fredag så om tälten finns på plats då kan jag åka dit direkt och börja resa om de inte är alldeles omöjliga att förstå sig på! |
Jag kan hjälpa till en stund på lördag. |
Jag kan också komma och sätta upp tält. |
Hej igen! Jag har gjort ett litet förslag på upplägg utifrån hur ni har svarat på hur ni kan hjälpa till i helgen. Fredag strax efter 16:00: Uppslagning av tält. / Annica, Ingeborg, Liselotte. Funkar tiden även för dig Liselotte? Annars tror jag att vi kan lösa det på två personer. Det är två stora tält och en sammankoppling dem emellan som ska upp. Lördag 12:00: Lunch Sunne Lägergård vindskydd. Steka hamburgare över öppen eld. / Evelina. Vi kommer att inta ett återhämtningsmål direkt efter träningen/matchen som avslutas 11:00 i Odensala, och sen ta oss till Sunne. Jag kan se till att låsa upp vedbod innan, ställa in maten i kylskåpet i vindskyddet och ringa när vi rullar från Odensala. Hamburgarna måste dock vara i frysen fram till stekning, så hur löser vi det? Lördag: Förbereda inför tacomiddag / Lena. Detta går att göra när du kan och önskar under dagen. Vi ledare kan steka köttfärsen strax innan middagen. Tror vi håller till med middagen inne. Söndag: Nedtagning av tält. Det går att göra från morgon fram till lunch. Städ inne. / Sofie & Bobbo Lunch: Göra varma mackor och våfflor på öppen eld. / Anna Givetvis hjälper vi ledare till också! Säg till om nåt inte funkar ☺️🙃.. Tack för att ni finns ❤️! |
Tiden funkar bra för mig. Jag har också möjlighet att hjälpa till under helgen. Kan svänga dit vid måltiderna t.ex. |
Behöver vi skjutsa några barn från Odensala till Sunne?🧐 |
Om Hedda H kan åka med någon, vore det snällt. Då kan jag hjälpa Evelina preppa mat. Men annars är det inga problem att köra henne. |
👍super! Hedda H kan åka med mig |
Vi kan skjutsa också skjutsa till Sunne från Odensala. |