Forum
TillbakaGents Winter Classic 2023 |
---|
G1 mot G2 i en klassisk drabbning på ett disigt Vallen. Med G2 övertända, och med ambition att skapa historia slipper Nico + Max pucken. G1 dominerar men är uddlösa mot väggen Håkansson i första perioden. Det står 1-1 i paus, efter att Randborgs straff hamnat i domaren och Håkanssons väntrum, straffen får dock slås om och denna gång räknas målet, direkt i 2a. Sen drar G1 ifrån med en het Edblom och går upp i stor ledning. I slutet tröttnar gamlingarna i G1, och juniorerna i G2 kommer närmare och närmare. Storspelande Karlberg i kassen får kapitulera till en het yngling vid namn Bälter som ihop med Graffman så när når ikapp. G1 går segrande med minsta marginal. Claes Friberg 30 dec 2023 |
Svar (1 st) |
---|
Jag vill dock för tydlighetens skull framföra att jag, efter att ha blivit upplyst om förutsättningarna för denna typ av straffar, meddelade domaren att jag inte längre hade några invändningar mot att målet räknades då det åligger mig som spelare att känna till de regler som tillämpas under en match. Domaren ansåg dock att det trots detta inte hade givits nödvändig information och att straffen därför skulle slås om. Det kan ses som karma att reprisen gav G1 1-1 efter att även denna straff resulterat i en räddning och en retur från målvakten. |