Dela nyhet
Matchsäsongen VT 2025/Game season spring 2025
19 jan, 22:29 0 kommentarer
Nu är det dags att kicka igång vårens säsong!
Träningarna har redan startat igång och matchsäsongen närmar sig med storm. Vårsäsongens matcher hittar ni nu i kalender/matcher och kallelser till varje match skickas ut några dagar innan varje match. Förra säsongen körde vi på en schemaläggning av roller osv., så vi kör på samma denna säsongen med.
Jag har uppdaterat excel-arket med sidor avsedda för sekretariat och inkluderat matchvärdskolumnen i den fliken, skjuts och café. Tvättfliken har jag hideat, för att jag vill testa att ge er matchställsansvaret. Alla spelare som är licenserade och matchklara, kommer få ta hem sina matchställ - och ansvara för att ta med dem till matcher, tvätta dem osv. Mer om detta kommer i veckan, olika riktlinjer gällande matchställen.
Eftersom det är mycket jobb och många uppgifter har jag skapat en enkel mall för er att fylla i. Länken till filen har ni här, med en kort beskrivning av diverse ansvarsområden. Varje beskrivning av ansvar hittar ni under den röda fliken/fotnoten per flik:
Länk till schema:
https://1drv.ms/x/c/
På söndag spelar vi vår första match, och tills dess vill jag att alla kolumner är ifyllda. Finns det tomma kolumner fram till fredag denna veckan, v.4 - kommer jag behöva fylla i namnen åt er, sedan får ni byta rollerna/tiderna mellan varandra. I första hand gäller detta föräldrar till licenserade spelare. Nya spelare/provtränare behöver inte fylla i schemat eller skriva upp sig, förrän vi kommit överens om eventuell licensering och medlemskap.
Föräldramöten kommer att planeras och bokas in. Jag kommer informera er om kommande 2 olika tillfällen när det närmar sig. Deltar inte minst 1 förälder på någon utav dessa tillfällen, får spelare inte träna eller spela match.
___________________________________________
It's time to kick off the spring season!
Practices have already started and the game season is approaching rapidly. You can now find the spring season games in the calendar/games section, and invitations to each game will be sent out a few days before each game. Last season we used a schedule for roles, etc., so we'll continue with the same this season.
I have updated the Excel sheet with pages intended for the secretariat and included the game host (matchvärd) column in that tab, along with transportation and café. I have hidden the laundry tab because I want to try giving you responsibility for the jerseys. All players who are licensed and ready to play will be allowed to take their kits home - and be responsible for bringing them to games, washing them, etc. More about this will come this week, with guidelines regarding the kits.
Since there is a lot of work and many tasks, I have created a simple template for you to fill in. You have the link to the file here, with a short description of various areas of responsibility. You can find each description of responsibility in the red cells/footnote per tab:
Link to schedule: https://1drv.ms/x/c/256b46d945755717/EdBNkDbY8ZtEkR0jyz1_-2YBIaPbunsnnt0Kj-2fgQh_DQ
We play our first game on Sunday, and by then I want all columns to be filled in. If there are empty columns until Friday this week, week 4 - I will have to fill in the names for you, then you can switch roles/times with each other. Primarily, this applies to parents of licensed players. New players/trial players do not need to fill in the schedule or sign up until we have agreed on any licensing and membership.
Parent meetings will be planned and booked. I will inform you of 2 different upcoming occasions when it gets closer. If at least 1 parent does not participate in any of these occasions, players will not be allowed to practice or play games.
// Coach Elif