Dela nyhet
Schema för basketfestivalen
20 apr, 23:33 0 kommentarer
Spelschemat för Basketfestivalen är publicerat och det är dags för dig att fylla i vad du tar ansvar för under festivaleni Lundbyskolans sporthallar 9-12 maj 2024!
Lundby basket har ansvar för båda hallarna i Lundbyskolans sporthall under turneringen vilket innebär att vi ansvarar för kafé, sekretariat, livestreaming och att vi varje matchdag har personer som är hallvärdar, visar lagen till rätt omklädningsrum, håller ordning, svarar på frågor och ser till att publiken hejar på ett fair-play-sätt.
Fyll i ditt namn (& gärna mobilnummer) i gult fält i tabellen på den här länken: https://docs.google.com/spreadsheets/d/15RW5aU9X37lbk7AaBpuQJRmqIeJEhF48/edit?usp=sharing&ouid=105930432114892840921&rtpof=true&sd=true
Alla föräldrar till spelande ungdomar förväntas ta minst ett pass som hallvärd, utöver att hjälpa till på söndagen.
Ansvarsområden
Kafé: Fyra personer varav minst två vuxna ansvarar för att sköta kaféet; plocka fram i början av dagen, koka kaffe, sköta uppläggning och försäljning, diska, hålla ordning, ta betalt och plocka undan i slutet av dagen. Inköp görs av klubben i förväg.
Hallvärdar: Två vuxna per pass som ansvarar för att visa lagen till omklädningsrum, svara på frågor, hålla koll på städning, hålla ordning i hallarna, vara behjälplig med saker som behöver ordnas. Dessutom ska vi ha en vuxen hallchef som har ett övergripande ansvar och vid behov har kontakt med arrangören.
Live-streaming: En person per pass ansvarar för att live-streamingen monteras upp, ställs in, fungerar som tänkt och monteras ned efter varje speldag. De personer som ska ansvara för streamingen ska gå en utbildning i streaming-systemet måndag 6 maj i Gothia arena.
Sekretariat: Två ungdomsspelare per match ansvarar för matchprotokoll, matchklocka och resultattavla enligt schemaläggning. Skottklocka (24-sekunders) behövs inte, det ansvarar domarna för.
Schema
Torsdag |
Fredag |
Lördag |
Söndag |
|
Förmiddag |
08:00-13:00 HU12 |
08:00-13:00 DU12 |
07:30-13:00 HU13 vit |
Matcher/städning HU14 |
Eftermiddag |
12:15-17:30 HU13 grön |
12:15-17:30 DU14 |
12:15-17:30 HU13 grön & vit |
Städning DU13 |
Kväll |
17:00-22:00 HU15 |
17:00-21:00 HU15 |
17:00-22:00 DU14 |
Ungdomslag som spelar och hjälper till (alla föräldrar till spelande ungdomar förväntas ta minst ett pass som hallvärd, utöver att hjälpa till på söndagen):
DU13, HU14
Ungdomslag som hjälper till, inkl föräldrar:
HU12, DU12, HU13 Grön, HU13 Vit, DU14, HU15
Skriv ditt namn (& gärna mobilnr)i gula rutor i dokumentet på denna länk: https://docs.google.com/spreadsheets/d/15RW5aU9X37lbk7AaBpuQJRmqIeJEhF48/edit?usp=sharing&ouid=105930432114892840921&rtpof=true&sd=true
Frågor
Frågor om Lundby baskets hallansvar under festivalen kan ställas till Henrik Rådberg, henke@hallihatten.se, 0731-801 678.
Med vänliga hälsningar
Planeringsgruppen
genom Henrik Rådberg, Lundby Basket
Via Svenskalag.se
www.svenskalag.se/lundbybasket