Dela nyhet
Kustcupen 16/3 Bemanning och tider
11 mar, 22:43 1 kommentar
Hej!
Kontakta mig om ni har åkare som ska tävla och ni inte har fått en uppgift, eller om ni inte kan komma.
Dessa uppgifter och preliminära tider gäller för helgen:
Tävlingschef (radio) |
Malin Nyberg Syk (070-3470848) |
Planera och genomföra tävling |
Banchef (radio) |
Magnus Karlsson |
Se till att banan är redo för start innan tävlingen drar igång. Räkna portar/svängar, sätta ut "räkningskäppar" (alt banpatrullen) Måla bana + mål (alt banpatrullen) |
3e jury |
Utses från annan klubb |
Övervaka att tävlingen följer satta regler. |
Banpatrullchef (radio) |
Simon Lahdenperä |
Kommunicera med banchef om vad som behöver åtgärdas under tävlingens gång och förmedla det till övriga i banpatrullen |
Banpatrull (2-3 radios)
|
Jens Granström Sara Edholm Olov Stigsäter Casper Gunnarstedt Ines Hansegård Hugo Pantzare |
Bära käpp vid banläggning, se till att banan är i farbart skick under tävlingens gång (ploga, byta käppar vid behov, hasa vallar), plocka ner banan efter tävling och ploga igen snövallar. Bygga/riva målområde.
|
Bansättare |
Simon Lahdenperä Magnus Karlsson |
Lägga bana Eventuellt bjuda in banläggare till åk 2 |
Starter |
Teijo Räävi |
Installera startgrind, starta åkare, kommunicera med sekretariatet. |
Sjukvårdsansvarig (radio) |
Fredrik Eliasson |
Kontakt med anläggningen kring rutiner i backen. Ta fram pulka etc. |
Sekretariatet/ Tidtagning |
Malin Stenman Ida Schönfeldt Gabriela Parida (Elina Andersson) |
Tidtagning, startlistor, resultatlistor. Speaker. |
Fiket |
Paul/Marie Mitchell Karolina Parding Ronja Fjällborg Bertil Löfgren
|
Baka. Koka kaffe/te och ställa fram fika till funktionärer, sälja fika till övriga. Bestämma hur och om mat ska serveras/säljas till funktionärer och hemmaåkare - meddela senast torsdag. |
Portdomarchef |
Karolina Larsson Printz |
Ta emot eventuella felåkningar/diskningar från portdomare efter varje åk och rapportera till sekretariatet. |
Portdomare 7-8 st |
Jonas Gustavsson Sara Fleuron Victor Edholm David Jordansson Julie Larsson Idun Lahti Outinen Harry Vallén |
Se att alla åkare åker korrekt i banan vid sina tilldelade portar. Dokumentera felåkningar och rapportera till portdomarchefen när åk 1 respektive åk 2 avslutats. Vid behov rensa snö vid tilldelade portar. Bygga/Riva målområde. |
Nummerlappar + Prisbord |
Karin Holmbom Elin Boberg |
Sortera nummerlappar klubbvis innan 08:45. Dela ut nummerlappar klubbvis, kontrollera betalning/faktureringsavgifter. Samla in nummerlappar efter åk 2, sortera i nummerordning. Ta fram prispall, högtalare med mikrofon, bord och ställa upp pokaler innan prisutdelningen. |
U8-tränare |
Adam Tunlind Erik Sundström Hampus Bergman Ormberget |
Förbereda åkarna för tävling, besiktning av bana, "inkastare"/se till att alla åkare kommer i nummerordning |
U10-tränare |
Mattias Mörk Ronny Larsson |
Förbereda åkarna för tävling, besiktning av bana, "inkastare"/se till att alla åkare kommer i nummerordning |
U12-tränare |
Petter Stenman |
Förbereda åkarna för tävling, besiktning av bana |
En kortare genomgång/frågestund om vad som gäller för de respektive rollerna kan göras på torsdag kl 1930 i Lalpstugan. Även på lördag morgon kan en kortare genomgång för portdomare och banpatrull hållas. Annars går det bra att fråga mig eller en annan tränare om vad som gäller. Kustcupen är till för att vi ska lära och ha roligt, både tävlande och tävlingsorganisation.
Tider som gäller för funktionärer:
08:15 |
Samling funktionärer. Lägga bana, bygga målområde, skriva ut startlistor/klubblistor, sortera nummerlappar per klubb. |
09:15-10:00 |
Utlämning av nummerlappar i Lalpstugan |
09:45 |
Lagledarmöte i målområdet |
10:00-10:45 |
Besiktning åk 1 |
10:55 |
Föråkare |
11:00 |
Första start åk 1 |
Ca 12:15 |
(15 min efter första åket är avslutat) Banläggning åk 2 |
Ca 12:45-13:15 |
Besiktning åk 2 |
13:25 |
Föråkare |
13:30 |
Första start åk 2 |
Ca 14:30 |
Prisutdelning (15 min efter andra åket är avslutat) |
Kommentarer
Malin Nyberg Syk 15 mar, 17:25
Ni som anmält åkare efter denna bemanning publicerats kommer fördelas mellan portdomare och banpatrull. Vi kör en allmän intro om vad som ska göras kl 08:20 utanför sekretariatet.
/Malin