Dela nyhet
Gothia Cup 2025 info!
25 nov, 10:44 7 kommentarer
Hej,
Vi måste nu betala in en förskottsbetalning för hotellboende samt transport på Gothia Cup – då det är en stor summa pengar som inte kommer att återbetalas måste vi nu göra ytterligare en koll och bindande bekräftelse på vilka spelare/ledare som avser sova på hotell samt resa med laget. Vi har i dagsläget 25 spelare och 9 ledare anmälda.
Svara på anmälan omgående så vi vet att vi inte betalar för fler rum och flygbiljetter än vad vi behöver.
Fyll i excel-filen i länken nedan för att vi ska kunna organisera detta på bästa sätt. Vi önskar era svar senast onsdag 27 november.
Detta har hänt under hösten:
I ett första skede har vi fått in anmälan på 27 spelare och 9 ledare för Gothia Cup. I anmälan sa vi att vi önskar att man är med att träna fotboll och är med på den försäljning vi behöver göra för att dra ihop pengar till lagkassan.
Vi har enligt plan sålt toapapper, maskindisk och Bingolotter. På dessa sälj har vi haft varierande deltagande av de som sagt att de följer med på Gothia. Vi har hitintills dragit in 103000 SEK till lagkassan.
Vi kommer fortsätta Bingolottoförsäljningen och även ta ett toalettpapperssälj (5 stora balar per spelare) innan jul/just efter jul.
Efter jul fortsätter vi med toapappersförsäljning och även ett ytterligare sälj av maskindiskmedel.
Offerterna från Gothia Cup som inkommit ligger på nästan 210 000 SEK för boende. Då den var så högt utöver vår budget har Tomas bokat alternativt boende för laget (även det hotell), vi har då fått ner kostnaden till ca 130 000 för boende. Vi förutsätter att alla spelare bor gemensamt på hotell med laget.
Vi planerar att flyga till Stockholm och sen ta tåget mellan Stockholm och Göteborg. Priset för att flyga för laget blir ca 110 000 SEK. Tågbiljetter är inte släppta än. Vi beräknar en kostnad om ca 135000 SEK för resa tur och retur (flyg + tåg) för de antalet anmälda vi har idag. Om det är så att någon ska vidare efter cupen för att åka på semester eller åka hem med föräldrar vill vi veta detta nu så vi inte bokar upp resor som inte kommer att användas.
Detta fylls i den bifogade filen. Se länk nedan.
På cupen planerar vi att alla killar har en enhetlig klädsel, gå på Allsvensk match, inträde till Liseberg – detta har vi tagit med i budgeten och vi hoppas det vi får in lagkassan ska täcka även detta.
Då vi behöver samla in en stor pott till lagkassan är det viktigt att alla som ska med på cupen är med och bidrar. Vi ser även fram emot att killarna (om så är möjligt) är med och deltar på någon träning som vi nu erbjuder under vinterhalvåret.
Kommentarer
Hejsan! 25 nov, 16:09
Jag har en fråga...de beräknande kostnaderna, är det bara för grabbarna eller har man räknat med att ett antal ledare är inkluderade i det priset?
Tomas Niemi 26 nov, 07:19
Hejsan! Det är inklusive alla och vad det skulle kosta att boka typ nu.
Petter Forslund 26 nov, 14:39
Nu kanske jag låter korkad men behöver vi nio ledare till två lag?
Camilla Vesterlund 26 nov, 15:03
Det var lite det jag åxå funderade kring...Då det ändå är väldigt mkt pengar som behöver dras in kanske vi ska fundera kring behovet av antal ledare som följer med och bor/äter osv m grabbarna...Jag tänker att det säkert kommer finnas andra föräldrar på plats som kan hjälpa till?
Tomas Niemi 26 nov, 17:04
Den frågan jobbar vi med. Vad tycker ni är rimligt på 2 st lag?
Petter Forslund 26 nov, 17:16
2-3 ledare per lag borde väl räcka tänker jag. Det lär ju vara rätt många föräldrar på plats som kan stötta upp vid behov också.
Åsa Johansson 26 nov, 20:55
Jag tycker att det är ni ledare som måste få göra den bedömningen. Ni är de som har mest erfarenhet av cuper och lagresor.