Dela nyhet
Viktig info inför intersportcupen
3 apr, 14:47 0 kommentarer
Vi har fått ny information från kommunen ( de fick den i måndags)om de nya brandreglerna som gäller Arcus när vi hyr den för ex cup och det är mycket folk.( det kommer förstås att gälla alla föreningar men vi blev först ut.)
Vi måste ha lov/ tillstånd av Polis och Brandkår samt att alla i organisationen har denna information och det fixar vi.
I er organisation ska detta finnas på plats när ni är ansvariga på ert pass.
- Vi måste ha tre personer som är ansvariga om ett brandlarm skulle gå. ( har aldrig hänt men vi måste ändå ha det)
- En person som tar på väst och som sitter i sek- läser upp det meddelande som kommer att finnas där.
- Uppmana till att följa sitt lag ut ut Arcus via närmaste nödutgång ( bort från den ev branden) det finns nödutgångar på båda kortsidorna och långsidorna.
- Uppsamling är bakom gymnastikhuset Parkering C.
- En person som står i fiket som då tar på väst och söker /kollar av planen och läktare.
- En person som kallas sökledare är Matchvärden som kollar korridoren samt omklädningsrum att de går ut.
Så viktigt att ni tillägger det i beskrivning av uppgifter till de som sitter i sek; fik och matchvärd. Vi kommer att uppdatera på vår beskrivning på webben.
Det kommer att finnas västar och information på plats.
Kommentarer