OVR - Sekretariat B2 Östergötland
Sön 1 dec, 08:00-11:00
Saab Arena
Samling: 08:00, Sekretariatet i Saab ArenaHej föräldrar!
Nu närmar vi oss en spännande tid – match mot Mjölby HC i B2 Östergötland! För att allt ska fungera smidigt på matchdagen behöver vi lite extra hjälp från er. Vi använder OVR (On Venue Results), rapporteringssystemet från Svenska Ishockeyförbundet, för att registrera och rapportera matchens händelser.
Vi behöver minst en förälder från varje spelare i Team 13 som kommer ner till sekretariatet för en kort genomgång. Efter det behöver vi fördela rollerna så att allt är på plats för matchen:
- Klocka: En person som håller koll på matchtid och pausintervaller.
- OVR: En som hanterar själva rapporteringen i OVR-systemet.
- Mikrofon/musik: Någon som kan spela musik och göra eventuella utrop.
- Skottstatistik och båsdörrar: Två personer som räknar skott och hanterar båsdörrarna.
Först till kvarn! Skriv vilken roll ni önskar ta så att vi kan fylla alla positioner för matchen och genomföra den med bravur.
Ju fler vi är som kan dessa uppgifter, desto lättare och roligare blir det att hjälpas åt framöver. Tillsammans skapar vi bästa möjliga förutsättningar för våra barn att spela och utvecklas – och för att vi alla kan njuta av matcherna! Tack för ert engagemang, vi ser fram emot att ha er med i teamet på matchdagen!
Lathund TSM OVR Ligthversion.pdfNu närmar vi oss en spännande tid – match mot Mjölby HC i B2 Östergötland! För att allt ska fungera smidigt på matchdagen behöver vi lite extra hjälp från er. Vi använder OVR (On Venue Results), rapporteringssystemet från Svenska Ishockeyförbundet, för att registrera och rapportera matchens händelser.
Vi behöver minst en förälder från varje spelare i Team 13 som kommer ner till sekretariatet för en kort genomgång. Efter det behöver vi fördela rollerna så att allt är på plats för matchen:
- Klocka: En person som håller koll på matchtid och pausintervaller.
- OVR: En som hanterar själva rapporteringen i OVR-systemet.
- Mikrofon/musik: Någon som kan spela musik och göra eventuella utrop.
- Skottstatistik och båsdörrar: Två personer som räknar skott och hanterar båsdörrarna.
Först till kvarn! Skriv vilken roll ni önskar ta så att vi kan fylla alla positioner för matchen och genomföra den med bravur.
Ju fler vi är som kan dessa uppgifter, desto lättare och roligare blir det att hjälpas åt framöver. Tillsammans skapar vi bästa möjliga förutsättningar för våra barn att spela och utvecklas – och för att vi alla kan njuta av matcherna! Tack för ert engagemang, vi ser fram emot att ha er med i teamet på matchdagen!
Endast kallade kan anmäla sig till aktiviteten. 17 personer är kallade.
Logga in här
Logga in här