Forum
TillbakaSjukvårdare till Stångebro CUP |
---|
Inför Stångebro CUP är det som bekant flera funktioner som behöver täckas av oss som arrangörer. Jag har fått uppgiften att samordna sjukvårdargruppen. Det kommer behövas en person i varje hall som ansvarar för första hjälpen om detta av någon anledning skulle behövas. Man har tänkt sig att ungefär 10 personer behövs för att rulla detta schema. Man kommer ha en väska med lite sjukvårdsmateriel och en väst på sig. Förkunskaper är bra men knappast obligat då vårt sjukvårdsansvar inte sträcker sig längre än för någon annan medborgare. Vi ska dock finnas där och bistå efter bästa förmåga. Hur får vi då bästa förmåga? Jo jag tänkte att vi i gruppen har en utbildning/genomgång av några olika "förstahjälpenscenarion" som jag tänkte hålla i. De flesta kommer nog ha nytta av detta även framöver. Tidpunkt får jag återkomma med. Två personer har anmält sitt intresse såhär långt. 8 st till vore önskvärt. Länk till den lathund om första hjälpen som LHC använder. https://www.svenskalag.se/lhc/dokument/fa5e1a7f-034a-4777-9e0e-6c5d3f7f4774 Anmäl ert intresse i tråden eller hör av er med funderingar. Mvh Johan Andreasson Akutläkare och Torstens pappa Johan Andreasson 22 okt 2023 |
Svar (6 st) |
---|
Hej! Jag kan gärna ställa upp i sjukvårdargruppen. |
Hej Jag kan också vara med i denna grupp Johanna Fransson |
Jag kan också vara delaktig i denna grupp. |
Hej! Adde kan också vara med i gruppen! /Emma |
Anmäler Jorunn |
Jag kan vara med om det behövs. Bra att man får en genomgång |