Dela nyhet
Genomfört föräldramöte m.m.
30 sep, 07:45 0 kommentarer
Hej allihop
I förra veckan genomförde vi ett föreningsmöte med efterföljande föräldramöte. Vi ledare genomförde även ett möte gällande om vi skulle ha kvar U14 eller ej samt samarbete med U15.
Anteckningar från U13/U15 mötet hittar ni under fliken dokument.
Summering från föräldramötet:
Föräldramöte – 25/9 2024
Säsongen 2024/2025
Planen är att vi tränar 2-3 gånger i veckan. Två dagar i veckan i vårt lag U13 (samma tid som U12) och en dag alternativt 2 dagar i veckan samma tid som U15. U15 kommer initialt att kalla hela vårt lag till sina träningar. De som vill får gå dit. Vi ledare påtalar vikten av vila och även om möjlighet till 4 pass per vecka alltså ges så tycker vi att 2-3 pass per vecka är mer rimligt. Svara på kallelser till träning så vi ledare vet hur många som kommer eller inte kommer, det är viktigt för vår planering.
Vi kommer att fokusera på U13 men kommer att behöva hjälpa U15 med spelare till deras matcher. U14 som vi tänkt köra även i år har vi valt att lägga ner med hänvisning till flera saker. Spelare, tränare, engagemang, vilja m.m. Vi förstår att detta medför att vi tappar matcher och tid på is men vi ledare kommer att jobba på att skaffa fler matcher vid sidan om de planerade i U13. De extra matcher vi ska försöka ordna kan vi styra motståndet i för att säkerställa att vi möter hårt motstånd, det gynnar spelarnas utveckling i längden. Vi siktar på att ge spelarna ca 20 matcher under kommande säsong.
Ledare: Många undrar hur det blir… Fredrik W, Fredrik L, Henrik R, (ev hjälp av Patrik, Marcus H, Wille B, Henrik L vid tillgänglighet och behov). David DW får gärna ta Uppvärning/fys med spelarena innan matcher/träningar m.m. om möjlighet finns denna säsong men det är ej klart ännu.
Fredrik Wintervide- Nya jobb både i arbetslivet och inom bandyn. Då arbetet utanför bandyn startar på tisdag så vet jag ännu inte med säkerhet hur det blir. Min plan är att vara med så mycket jag kan och jag ska försöka styra det så jag kan vara på plats på minst 2 träningar i veckan. Vi får se om den planen håller.
Viktigt att meddela spelarna är att vi även denna säsong skall försöka göra vad vi kan för att alla skall utvecklas och blir bättre spelare och människor. Vi skall dessutom försöka ha så kul vi bara kan. Bandy är och ska vara roligt.
Cuper under denna säsong är fortfarande oklart.
Vi kan anmäla oss till följande cuper för spel 9 mot 9:
- Kalle Rosenbergs Cup Västerås U14: 1-3 november åker vi inte på. (samma helg kommer vi istället ha match mot Akilles från Finland, Västanfors, Borlänge och ev Tillberga hemma i Katrineholm istället.)
- Aros Bandycup U13 eller U14: 8-10 november : denna cup kommer att bokas in (troligen U13 med dispens för Leo och Konstantinos. Får vi ej dispens kör vi U14 istället så alla kan vara med)
- Stjärnkliniken CUP – U14 3-5 januari 2025. – Denna cup kommer vi att spela på hemmaplan.
Vi kan även anmäla oss till följande cuper för spel 7 mot 7 (det är sista året vi har möjlighet att spela 7 mot 7 i cupsammanhang.)
Birger Cup Vänersborg 23-24 november: U13 7 mot 7 (inga dispenser!)
Knatten cup – 7-9 februari U13 7 mot 7 . (dispenser OKLART!! Kommer att kollas upp)
Vi ledare kommer att diskutera dessa cuper med er vid kommande träningar, sedan tar vi beslut om ev anmälan.
På förekommen anledning:
Oavsett hur mycket vi tränar, vilka cuper eller matcher vi åker på, så påminner vi er föräldrar om att vi ledare utför vårt uppdrag som ledare helt ideellt. Vi betalar minst lika mycket som alla er andra och lägger dessutom stor del all vår tid för att träna era barn och hjälpa dem bli bättre. Att söka fel och brister hos oss, att klaga för klagandets skull på läktaren på oss eller våra spelare undanbedes vänligen och bestämt! Händer något vid någon aktivitet så ta det med oss DIREKT på plats, alternativt (om ni ej är på plats) ring samma dag/kväll till någon av oss.
Ibland blir det fel eller händer tokiga saker på plan eller på sidan av plan och då är det självklart viktigt att vi ledare direkt får kännedom om detta så att vi kan prata om det med laget och lära oss och bli bättre. Kommunikation och ärlighet (prata med varandra och inte om varandra). Det skapar trygghet.
Föreningsuppdrag vi ledare och ni föräldrar förväntas genomföra under säsong:
- Försäljning av: bandytips 100kr styck, uppesittarbingolotter, bingokalendrar (4st per familj), Påskbingolotter. Intäkter från detta tillfaller föreningen.
- Bandytips betalas till swish 1234941761 märks ”tips” alternativt betalas kontant till Louise Nordanlid. 100kr/st som man sålt, man ger även henne de ifyllda tipsen (vita lappen). Ska säljas innan 26/10 tipslappar har ledarna.
- Bingokalendrar swishas till Fredrik Wintervide på nr: 0793499429 (100kr/st) Fredrik samlar ihop pengarna och betalar in till förening vid ett tillfälle via banköverföring. dessa delas ut på träning till dem som ej var på föräldramötet.
- Bingolotter återkommer vi med mer info om gällande betalning m.m. när vi vet.
- Bemanning U15 cup 19-20 oktober 3st vuxna i kiosk & 1st vuxen som lagvärd
- Bemanning A-lagsmatch 26/12 2st vuxna sarg och bollar
- Bemanning U14 Stjärnkliniken Cup 3-5/1 5st vuxna i kiosk & 1st som lagvärd
- Bemanning U11 Möller Bil Cup 8 mars 2st vuxna som lagvärdar
- Bemanning U12 Råby skoog Cup 15-16 mars 4st vuxna i matsal & 2st som lagvärdar
- Bemanning samtliga av våra egna hemmamatcher: sargbygge, kiosk, lagvärdar m.m.
Datum kommer in i kalendern så snart vi får dem.
- Köra till och från bortamatcher (fler bilar än vanligt kommer troligen att gå åt p.g.a. få vill köra andras barn i sina bilar efter de polisanmälningar m.m. som varit inom idrotten på senaste tiden.)
- Heja och positivt peppa våra spelare.
Nu hoppas vi alla på en rolig säsong
Ha det bra
Kommentarer