IK Huge Team -15
.jpg?0)
🌞 SOMMARSTIL MED IK HUGE! 🌞
25 apr
Ännu mera grattis!
31 mar
Stort grattis till IK Huge U16 för bronsmedaljen! 🏆🥉 🎉
29 mar
24 aug, 23:12 0 kommentarer
Ett STORT tack till alla er föräldrar som ställde upp på fixardagen i hallen idag! Från tidig morgon till tidig kväll har ni kämpat med att putsa plexiglas, och till coach Fredrik som spenderade hela sin söndag med hammaren (skruvdragare & kofot? 🤷🏼♀️) för att tillsammans göra vår hall finare och mer trivsam för barnen och alla som vistas här.
Att så många tar sig tid från sin fritid för att bidra till föreningen betyder otroligt mycket. Det är precis den här gemenskapen och insatsen som gör skillnaden – inte bara för barnen som får en fräsch och fin ishall att träna och spela i, utan också för lagandan i hela föreningen. 💙
Tack för ert engagemang, er tid och ert hjärta – ni visar ÅTERIGEN att det här är möjligt! 🙌
20 aug, 13:27 0 kommentarer
Hej, Städ och fixardagen närmar sig nere i Kasthallen, som jag informerade om för någon vecka sen. Vi i U11 har blivit tilldelade att rengöra insidan av plexiglaset/glaset kring isen, dvs sidan som är in mot isen.
Utförandet:
För att kunna utföra detta så har vaktmästare Micke en speciell maskin och medel. Vi har fått i uppgift att göra ett körschema på typ tre personer åt gången (1-2tim) som rengör. En som kör maskinen och två som torkar efter. Jag kommer se till så att maskinen & tillhörande utrustning finns på plats vid samling.
Oklart exakt hur lång tid det här tar att göra, olika från år till år. Jag har skapat ett schema där vi alla får hjälpas åt. Jag har skrivit barnens namn i schemat och det är ni vårdnadshavare som får dra lott. Kan man inte på den tiden som är tilldelad ansvarar ni själva för att byta plats med varandra, men glöm inte att meddela Linda om ni byter (så jag vet vem som är på plats och när).
VIKTIGT! Om ni skulle bli klar innan nästa tilltänkta pass måste ni själva ansvara för att ta kontakt med efterföljande personer och meddela att arbetet är klart (kontakt uppgifter hittas i svenska lag appen).
Jag är medveten om att många spelare eventuellt har fotbollsmatch den här dagen, men vi måste ändå göra vårat bästa för att hjälpas åt. Det här jobbet måste vara utfört för att isen ska kunna börja spolas i hallen.
Micke (vaktmästaren) vill att vi är extremt noggrann med att inte många springer inne på gruset som inte är där och jobbar. Materialet fastnar lätt på skorna och sedan blir det svår städade märken över hela ishallen om folk springer omkring. Viktigt att inga barn är inne på gruset.
SCHEMA
Pass 1 8.30-10.30 - Malcom, Melwin & Charlie
Pass 2 10.30 - 12.30 Ludwig, Leon, Alfons, Mykola
Pass 3 12.30 - 14.30 Lukas, Liam, Samuel & Mayco
Pass 4 14.30 - 16.30 Milo, Love Freddie
Pass 5 16.30 - 18.30 Nils, Mason, Noel
Jag kommer att skicka ut en kallelse på detta - enbart för att jag av erfarenhet vet att det lätt kan glömmas bort när det inte ligger i kalendern. Ni fyller alltså inte i "kan ej" på kallelsen, utan ni byter själva pass mellan varandra och meddelar mig så ändrar jag i kallelsen.
Hoppas upplägget är tydligt - annars är du alltid välkommen att ta kontakt vid frågor.
/ Linda
2 aug, 22:56 5 kommentarer
Hallå IK Huge U11 föräldrar!
Goda nyheter, vi har (i dagsläget) fått tag i två försäsongstider på is.
Den första är redan nu på onsdag den 6 augusti i Nickback Arena, Valbo 17.40-18.35. Det andra tillfället är 15 augusti 18.30-19.50 i Monitor ERP Arena, A hallen. Det andra tillfället i monitor erp arena kommer att delas med IK Huge U10. Separata kallelser kommer att skickas ut.
Vi ser verkligen fram emot att få träffa alla spelare igen. Och vi vill vara tydlig med att träningspassen är helt frivilliga - men vi hoppas givetvis på att så många som möjligt vill komma och smyga igång säsongen med oss.
————————
VIKTIG LÄSNING
Såhär inför säsongen finns det en del logistisk/ansvarsområden att se över. Det är ingen nyhet för er vid det här laget, men vi behöver ALLA hjälpas åt i en ideel förening. För att få säsongen att rulla på så smidigt som möjligt tänker jag mig en lätt omorganisation. Ju fler vi är som hjälper till desto roligare (enklare) blir det för alla.
Säsongen 24/25 hade vi olika ansvarsområden utöver tränare, materialare & lagledare. De olika områdena var Rolbaförare Micke & Marcus, kassör Maria , cafeansvarig Sofia, försäljningsansvarig Anna.
Inför säsongen 25/26 skulle jag vilja sträcka ut en hand och be om hjälp med två nya grupper utöver befintliga poster, en ”föräldragrupp” och en ”cup grupp”.
Föräldragrupp - hjälper till med att anordna tex avslutningar eller andra ”roliga” jippon kring laget, inhandla presenter vid speciella tillfällen etc etc. Tänker mig 2-4 föräldrar i den här gruppen.
Cup grupp - en grupp som tillsammans med lagledaren ansvarar för planeringen och genomförandet av cup på hemmaplan. Tänker mig 3-5 personer.
Försäljninsansvarig - Anna (som gjorde ett fantastiskt jobb i vintras) som försäljningsansvarig i förra säsongen har valt att lämna över stafettpinnen till kommande säsong. Så känner du att du har lite att ge i den här kategorin så är du mer än välkommen!
Kommentera nedan vilken grupp du vill vara behjälplig, jag betonar vikten av att vi ALLA hjälps åt & vi ledare vore så tacksamma om ni vill vara med å hjälpa oss. Desto mer hjälp vi får kring logistiken frigör mer tid till att lägga på barnen.
Tack för att du läst igenom allt, ser fram emot en ny säsong tillsammans med er alla. Vi ses på onsdag!
18 jul, 22:57 0 kommentarer
Hallå gänget, antar att ni är alla mitt i semestern, sommar, sol & bad. Förstår att ni inte har stora planer på hockey och ishall (än). Men idag fick jag info om att det kommer att anordnas en ”fixar/städardag” i kasthallen den 24 augusti. Det är för att göra iordning anläggningen inför kommande säsong och samtliga lag i IK Huge kommer att behöva hjälpa till. Mer info om uppgifter & tider kommer närmare, men ni kan redan nu skriva in det aktuella datumet i kalendern så återkommer jag med mer info längre fram 😊
önskar er en fortsatt fin sommar! ☀️
/ Linda
21 apr, 18:32 0 kommentarer
Det är fortsatt trunkar & klubbor kvar i vårat förråd. Detta behöver tömmas snarast, förrådet behöver vara tomt & urstädat under denna vecka. Detta kan inte göras så länge det är saker kvar i förrådet.
Som jag skrev i förra nyheten så är hallen låst & någon av oss ledare (eller annan som har tillgång till nyckel) behöver låsa upp åt er. Ta kontakt med någon av ledarna i laget för att stämma av en tid.
Är inte förrådet tömt senast denna vecka kommer de kvarvarande sakerna lämnas utanför förrådet i slutet av veckan.
OBS - VIKTIGT!
Ni som i början av säsongen lånade byxor av IK Huge behöver lämna tillbaka dessa under denna vecka. De ska lämnas i förrådet. Men har ni inte möjlighet att ta er till hallen kan byxorna lämnas till Linda.
Sön 7/9
15:00-19:30 |
Team Building Camp - 2025
Grillplatsen Kastvallen |
Mån 8/9
16:00-17:00 |
Försäsongsträning u11
Nickback Arena |
Lör 27/9
16:00-22:00 |
Upptaktsträff
Clarion Hotel Winn |