Pay n' Play
Grundprincipen är att var och en betalar för de cuper som man vill delta i (Pay n' Play).
Aktiviteter för att få in pengar till cuper
Om det finns föräldrar/spelare som vill att vi gör insamlingsaktiviteter/försäljningar osv för att bekosta cuperna så är det fritt fram för vem som helst i laget att arrangera en sån aktivitet (för alla i laget som vill delta - personliga potter - alternativt till lagkassan i stort). Vi ledare har inte möjlighet att koordinera sån aktiviteter. Meddela Petra eller Sofie om du vill dra igång en sån aktivitet.
Återbetalning vid förhinder, sjukdom osv
Grundregeln är att man inte får någon återbetalning om man är anmäld till en cup och sedan inte kan spela (förhinder, skador, sjukdom osv).
Detta för att vi:
1) Vill att inbetalningen till en cup är en bekräftelse på att man vill/kommer att spela. Ibland är det fler som intresseanmäler sig men sedan inte har möjlighet att delta i cupen vilket gör planeringen svår (antal cuper, antal lag per cup, nivå vi ska spela osv).
2) När vi bestämmer kostnad för att delta i en cup är det baserat på totalkostnaden dividerat med antal spelare. Om någon senare får förhinder är det sällan som den totala kostnaden för laget blir mindre bara för att vi blir färre spelare. Ibland ökar till och med kostnaderna när någon uteblir pga vi behöver hitta nya lösningar för att få spelare på plats till fullt lag.
De stora kostnader på en cup är fasta: lagets cupavgift, antal bilar vi behöver hyra, antal bilar ledarna behöver bidra med, deltagarkort (boende, mat) beställs och betalas in flera veckor innan cupen ska genomföras.
Rörliga kostnader är i princip bara mat som vi själva köper in (ex. mellis - yoghurt, bananer osv). Vi kan oftast inte dra ned på antalet bilar, få återbetalning för deltagarkort osv om vi får sena återbud.