Dela nyhet
Schema för bemanning säsongen 2024-2025
24 sep, 20:51 0 kommentarer
Schema för bemanning säsongen 2024-2025
Nu är det dags att bemanna killarnas matcher samt de områden där föreningen behöver oss under en ny handbollssäsong. De olika momenten stämmer inte fullt ut med hur många vi är som ska dela på uppdragen. Därför har några fått flera arbetspass i vissa moment för att vi ska kunna bemanna alla pass. Dessa spelare/familjer har färre pass i andra moment. Totalt sätt lägger alla familjer likvärdig tid under säsongen. Behöver man byta pass ta en direktkontakt med den du vill byta med, gå inte via tränarna.
Hemmamatcher
Bemannas av totalt 4 vårdnadshavare per match samt en person som bakar till kiosken innan matchen. Den som bakar bemannar också kiosken för att minska antalet obligatoriska tillfällen. Den som bakar väljer själv vad man vill göra. Tänk dock på att det är nötförbud i alla hallar och citrusförbud i vissa.
- 2 personer sekretariat (sköter tavlan, instruktioner finns i de olika hallarna)
- 1 person kiosk (säljer kaffe, dricka, hembakat och liknande)
- 1 person matchvärd (hälsar välkommen, visar omklädningsrum och bidrar till god stämning i hallen. Bär blå väst i de hallar där väst finns att låna.)
Samtliga personer som bemannar hemmamatcher ska vara på plats samma tid som spelarnas samlingstid.
Datum |
Kiosk |
Baka |
Matchvärd |
Sekretariat |
2024-10-12 |
Pelle |
Pelle |
Arvid |
Hubert, Jona |
2024-10-19 |
Aron-Freyr |
Aron-Freyr |
Holger |
August, Vidar |
2025-01-11 |
August |
August |
Samuel |
Arvid, Holger |
2025-02-02 |
Alfred |
Alfred |
Hubert |
Jona, Samuel |
2025-02-22 |
Vidar |
Vidar |
Pelle |
Hubert, Arvid |
A-lags matcher
Utöver lagets egna matcher ska laget bemanna två A-lagsmatcher inne på Arena Skövde, Arena C (7 föräldrar per match) Herrlaget: 2024-12-14 och Damlaget: 2025-01-15.
Vad och vilka ska vara på plats:
Totalt: 7 föräldrar per pass. Man behöver vara på plats 1 h innan matchstart. Matchstart kl 16:00.
- Laget/ Spelarna-Vara med på planen antingen springa in med laget eller vifta med flaggor.
- 2 föräldrar – Har hand om Kiosken samt Entrén – Allt finns på plats (inget hembakat)
- 2 föräldrar – Torkar golvet
- 1 Förälder – Som filmar
- 2 föräldrar– Hjälper till innan matchen med att sätta upp reklam samt hjälper till om det skulle behövas under tiden.
Arbetspass A-lagsmatch 2024-12-14 Pelle, Jona, Samuel, August, Aron-Freyr, Hubert, Arvid
Arbetspass A-lagsmatch 2025-01-15 Aron-Freyr, Vidar, Hubert, Alfred, Holger, Arvid, Pelle
Bemanning miljöstation vecka 28 – 31 2025 (2 personer/pass)
Återvinningscentralen har öppet tisdagar 17:00 – 20:00 och lördagar 9:00 – 12:00.
Namn spelare |
Datum |
Vecka |
Pelle, Vidar |
8 juli |
28 |
Holger, Jona |
12 juli |
28 |
August, Samuel |
15 juli |
29 |
August, Alfred |
19 juli |
29 |
Alfred, Holger |
22 juli |
30 |
Samuel, Vidar |
26 juli |
30 |
Aron-Freyr, Arvid |
29 juli |
31 |
Hubert, Jona |
2 augusti |
31 |
Nycklarna till återvinningscentralen och klubbstugan lämnas vidare från spelare till spelare vecka för vecka. Prata med varandra och lös avlämning av nycklar, enklast kan vara att hämta på plats i samband med att passet innan slutar. Schemaansvarig får nycklarna av laget som bemannat före oss och säkerställer att nycklar finns på plats vid första arbetspasset.
Föreningen tillförde 2022 ett till moment i ansvaret för miljöstationen som gäller städningen av klubbstugan. De veckorna laget ansvarar för miljöstationen ska även klubbstugan städas en gång per vecka. I kalendern för klubbstugan ser du när den är bokad.
Instruktioner för städning av klubbstugan finns i klubbstugan, på städskåpet.
Kommentarer