Forum
TillbakaVi ska sälja julgranar den 22 december |
---|
Hej! Nu är det dags att förbereda oss på vårt pass av julgransförsäljning. Vi ska dela den 22/12 med ett annat lag och jag har sagt att vi önskar att få förmiddagen, 10-14. Det ger oss tre pass. 10.00-11.30 11.30-13.00 13.00-14.00 Vi behöver vara två vuxna på varje pass och platsen är vid klubbstugan vid fotbollsplanen. Där finns alla granar och en konstruktion för nätning av granarna. Betalning sker i kontanter eller via swisch. I första hand kan väl de föräldrar som inte hade möjlighet att stå i caféet i våras hugga på denna inbjudan. Svara nedan om vilket pass som passar er att ta. Först till kvarn! Det kan vara rätt kallt och långsamt att stå så klä på er varma kläder. Att skräna denna vals högt och ljudligt är ett annat framgångstips som jag lärde mig förra året, och som ungarna älskade. Knalle Juls Vals Text: Evert Taube Här var det gran. Här var det gran den finaste i stan till dopparedan Ensam hon står. Sista som går Hundra huggde jag i år Pengar blir det. Nu ska vi se: Jo, nittinie, ger mig trehundratre kronor i år. Sista som går. Här drar kallt om ben och lår. Min lilla gran så grön och fin du luktar gott som terpentin Vill ingen ha dig får jag väl ta dig som rövat bort dig från skogen din Min lilla gran så smal och ful kom ta en vals med Knalle jul Här har du knallen med glada trallen å han har penningar å häst i skjul Emilia Winberg, Hildas mamma 10 dec 2018 |
Svar (15 st) |
---|
Vi är dessvärre bortresta hela jullovet. |
Vi kan stå passet 10:00-11:30 |
Hej Vi är bortresta 16/12-02/01 |
Hej hopp vi är i Norge då! Hälsningar Anna-Karin |
Vi är i Värmland då. Hälsningar, Rebecca och Alba |
Vi är inte hemma den 22 december Magnus (Ella) |
Vi är också bortresta då. Mvh Karin |
Vi är tyvärr inte hemma då. Med vänlig hälsning, Daniel |
Hej! Vi tar 11.30-13.00 passet. |
Också vi är borta då, på väg till Norrland i bil hela dagen. |
Vi tar också 11.30-13.00-passet (1 vuxen). |
Vi kan 10:00-11:30 |
Vi är tyvärr inte hemma då. |
Hej, jag är i byn så kan stå sista passet 13-14 Såg ut som det var tomt någon till som kan? God jul/Olle |
Jag står passet innan och stannar kvar sista passet med Olle. |