Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Kategorier
Frågor & Svar / Nya betaltjänsten / Medlem har betalt på annat sätt, än via Ping Payments Bankgiro/Swish.

Medlem har betalt på annat sätt, än via Ping Payments Bankgiro/Swish.

Om en medlem/kund betalat sin faktura på ett annat sätt än via Ping Payments Bankgiro/Swish ska ni pricka av fakturan manuellt i Svenskalag.

Sök fram fakturan och klicka på sedelbunten.

Klicka på fliken Inbetalning och fyll i datum, belopp och hur betalningen kom in.

För att motverka dessa "felbetalningar" rekommenderar vi att ni tar kontakt med medlemmen och informerar om att hen alltid ska betala enligt instruktionerna på fakturan.

Betalningar som inte går via Ping Payments kan alltså inte prickas av automatiskt utan innebär denna manuella hantering. Samtidigt betalar föreningen ingen serviceavgift för betalningen. (Bankerna brukar dock ta mellan 1,70-2,50 kr per inkommande BG-/PG-betalning)