Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Frågor & Svar / Hemsida / Hur lägger jag till matcher för vårt lag?

Hur lägger jag till matcher för vårt lag?

Det finns två olika sätt att lägga till ert lags matcher i Svenskalag. Dels går det att importera seriematcher inom flertalet idrotter, och dels går det att skapa serier manuellt för att lägga till matcher i dessa.

Börja med att navigera till er gruppsida och klicka på Matcher. Där finns en knapp för att importera eller lägga till ny serie. Klicka på den.

Under fliken Importera går det för närvarande att importera tabeller och spelscheman från respektive förbund i idrotterna fotboll, innebandy, hockey, handboll, basket, bandy och volleyboll. Dessutom uppdateras resultat och matchändringar automatiskt varje natt.

Om er serie inte finns, eller om ni ska lägga till cupmatcher eller träningsmatcher som inte är schemalagda av ert förbund, så behöver ni först skapa en egen serie och därefter lägga till matcherna en och en.

För att skapa en egen serie klickar du på Skapa egen. Där väljer du typ av serie, poängsystem och serienamn.