Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Frågor & Svar / Hemsida / Kan jag lägga vårt klubbmärke i sidhuvudet?

Kan jag lägga vårt klubbmärke i sidhuvudet?

Alla föreningar som använder Svenskalag.se får ett skräddarsytt sidhuvud helt kostnadsfritt i samband med att hemsidan sätts upp. Mejla klubbmärke och önskemål om färger o.s.v. till vår support så ser våra designers till att skapa något snyggt.

Om ni sedan vill göra ändringar i sidhuvudet kan ni kontakta oss så kikar vi på vad som är möjligt. Observera att ändringarna kan komma att göras mot en kostnad.

Vid ändringar av designen på sidhuvudet bör man ha i åtanke att ca 80% av alla besökare ser föreningens hemsidan i mobilen. Där visas främst föreningens klubbmärke, namn och profilfärg.

Ett sätt att profilera er förening och förmedla informationen som tidigare funnits i sidhuvudet är att arbeta med ”Välkomststycke”. Det är ett stycke som kan anpassas fritt med text och bild och som garanterar att alla besökare ser det oavsett enhet. Kontakta oss om ni vill ha mer information om detta.