Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Frågor & Svar / Hemsida / Kan vi ha en intern lag-/gruppsida?

Kan vi ha en intern lag-/gruppsida?

Ja. En intern lag-/gruppsida visas endast för huvudadministratörer samt personer som tillhör laget/gruppen.

Interna sidor kan användas som Intranät för exempelvis arbetsgrupper inom föreningen, såsom Marknadsgrupper eller Ungdomskommittéer.

Gå till Grupper i menyn längst upp och klicka på laget/gruppen som ni vill ska vara intern.

Vid Synlighet på hemsidan väljer ni Intern.

Synlighet på hemsidan
Det finns tre olika val för en grupps synlighet på hemsidan. Klicka på gruppnamnet för att anpassa synligheten.

Publik
Gruppen visas för alla besökare på hemsidan.

Intern
Gruppen visas för huvudadminstratörer samt medlemmar i gruppen. Användbart för exempelvis arbetsgrupper och intranät.

Dold
Gruppen visas endast för inloggade huvudadministratörer. Detta är användbart när ett lag har upphört men där all information på sidan ännu inte har flyttats eller sparats på annan plats.