Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Frågor & Svar / GDPR / Hur använder Svenskalag.se mina personuppgifter?

Hur använder Svenskalag.se mina personuppgifter?

Svenskalag.se behandlar personuppgifter på uppdrag av den förening du finns med i. Vi behandlar dina uppgifter dels för att fullgöra vårt avtal med föreningen, dels för att kunna ge support till dig och din förenings administratörer.

Tillhandahållande av tjänster
Vi behandlar personuppgifter för att identifiera dig som användare och för att hantera och leverera de tjänster du använder genom din förening.

Support
Vi kan använda personuppgifter från tidigare kontakt med oss för att kunna ge dig bättre hjälp.

Är du över 18 år kan du komma att få nyhetsbrev från Svenskalag.se.
Dessa innehåller tips och nyttig information om hur du och din förening kan utvecklas och spara administrativ tid.

Om du tillhör en idrottsförening kan Svenskalag även skicka mejl med budskap från eventuella samarbetspartners. Du kan när som helst avsäga dig från dessa mejl.

Vill du inte längre få nyhetsbrev kan du läsa här hur du avregistrerar dig.

Annonsering på webbplatsen
Dina uppgifter behandlas av Svenskalag.se för att sammanställa statistik, målgruppsanpassa eventuella annonser samt utvärdera och utveckla de tjänster som finns på Svenskalag.se. Personuppgifterna är i dessa fall alltid anonymiserade.

Säkerhet och förhindrande av missbruk
Vi behandlar personuppgifter i syfte att upptäcka och förhindra och upptäcka exempelvis missbruk, intrångsförsök, attacker i form av virus och DDOS och lagbrott.