Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Frågor & Svar / Fakturering / Automatisk avprickning vid IBAN-betalningar?

Automatisk avprickning vid IBAN-betalningar?

Denna information är relevant för de föreningar som använder den gamla faktura- & betaltjänsten i Svenskalag. Om ni inte redan uppgraderat till vår nya betaltjänst där alla betalningar prickas av automatiskt är det hög tid att göra det nu.

Med den nya betaltjänsten sköts alla avprickningar automatiskt oavsett betalsätt. Det innebär att även betalningar via International Bank Account Number (IBAN) prickas av automatiskt. Det kan dock ibland ta någon dag extra för IBAN-betalningar att prickas av.

Om ni använder den gamla faktura- & betaltjänsten
När en kund betalar till föreningens IBAN går inte betalningen via bankgirot utan direkt till föreningens bankkonto. Därav kan dessa betalningar ej prickas av automatiskt utan det måste ni som förening göra manuellt.