Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Frågor & Svar / Fakturering / Hur fungerar automatisk avprickning?

Hur fungerar automatisk avprickning?

Denna information är relevant för de föreningar som använder den gamla faktura- & betaltjänsten i Svenskalag. Om ni använder vår nya betaltjänst prickas alla betalningar av automatiskt, oavsett betalsätt.

Om ni inte redan uppgraderat till vår nya betaltjänst är det hög tid att göra det nu.

Automatisk avprickning med den gamla betaltjänsten
Automatisk avprickning innebär att alla betalningar som sker till ert bankgiro idag, finns avprickade i Svenskalag.se imorgon. Skulle någon faktura inte gå att prickas av pga ogiltigt OCR-nummer får ni en varning om detta i fakturatjänsten.

Varför automatisk avprickning?

1. Ni slipper den dagliga hanteringen
  2. Fakturor prickas alltid av dagen efter betalning
  3. Medlemmar får automatiskt tillgång till sitt digitala medlemskort dagen efter betalning
  4. Status kring medlemsavgift uppdateras direkt i appen – Ledarna slipper fråga kassören om statusen verkligen är aktuell.