Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Kategorier
Frågor & Svar / Fakturering / Kan vi markera en person som medlem utan att betalning skett?

Kan vi markera en person som medlem utan att betalning skett?

För att en person ska räknas som Betalande medlem har oftast något av följande skett:

• Personen har betalat en faktura gällande medlemskap
  • Personen tillhör en familj som betalat en familjefaktura gällande medlemskap
  • Personen har köpt sitt medlemskap via ett formulär
  • Personen är markerad som hedersmedlem i registret

Det finns dock fler tillfällen när någon ska räknas som Betalande medlem utan att betalning måste ske.

Ni har ledare som inte behöver betala
Enklast är att skapa en faktura innehållande medlemskap och rabattera hela summan. Det är även viktigt att ni lägger till en beskrivning så att både ledaren och ni själva kan se varför fakturan är rabatterad. Exempel: 300 kr rabatt pga ledaruppdrag.

När fakturan är skapad klickar ni på Skicka via mejl. Då blir det tydligt för ledaren att medlemskapet är rabatterat. Annars kan ni välja Skriv ut. Oavsett vad ni väljer kommer fakturan räknas som skickad och få statusen Betald.