Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Frågor & Svar / Allmänt / Kan jag ha samma användarkonto i flera föreningar?

Kan jag ha samma användarkonto i flera föreningar?

Alla föreningars register i Svenskalag är separata och därmed har varje person ett unikt användarkonto i varje förening man finns med.

Detta har att göra med att registren ägs av respektive förening och datan därför inte delas mellan dem.

För att underlätta för dig som användare rekommenderar vi att du ändrar till samma användarnamn i alla föreningar du finns med, enklast brukar vara att ha sin e-postadress som användarnamn. Rent tekniskt går det även att ha samma lösenord i de olika föreningarna.

Vi rekommenderar även att spara inloggningsuppgifterna i webbläsaren för att aldrig behöva logga in manuellt igen.

I appen kan kan du vara inloggad i flera föreningar samtidigt och får upp nyheter, aktiviteter, medlemskort med mera från samtliga föreningar man är med i. Där behöver man alltså inte växla mellan föreningar eller inloggningar.