Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Frågor & Svar / Allmänt / Hur behandlas mina uppgifter av Svenskalag.se?

Hur behandlas mina uppgifter av Svenskalag.se?

Behandling av personuppgifter
Användarens personuppgifter som hanteras i Svenskalag.se används främst för medlemsorganisations egen kommunikation och administration. Vilken information som visas publikt kan den enskilde Användaren och medlemsorganisationen bestämma.

Uppgifterna behandlas även av Svenskalag.se för att erbjuda support, sammanställa statistik, målgruppsanpassa ev. annonser och utvärdera de tjänster som finns på Svenskalag.se. Svenskalag.se äger rätt att genom e-post och SMS skicka information och andra budskap till Användaren. Om Användaren tillhör en idrottsorganisation kan även Budskap skickas från eventuella samarbetspartners. Användaren kan när som helst avsäga sig från dessa budskap.

Personuppgiftsansvar
Svenskalag.se har inte det inflytande över behandlingen av lagrade personuppgifter som krävs för att Svenskalag.se ska anses vara personuppgiftsansvarig. Det är upp till den enskilde Användaren och respektive medlemsorganisation att själv ändra, komplettera eller radera personuppgifter. Personuppgiftsansvaret ligger på respektive medlemsorganisation, som enskilt bestämmer hur och på vilket sätt personuppgifter lagras.

Svenskalag.se kan med hänsyn till vid var tid gällande lagstiftning eller myndighetsbeslut komma att ändra villkoren och skulle dessa förändringar vara av ingripande natur kommer Svenskalag.se att informera Användaren om detta. I annat fall anses att Användaren ha godtagit framtida eventuella ändringar genom att Användaren därefter fortsätter användandet.

Radera användarkonto
Det är medlemsorganisationens administratörer som kan radera användarkonton. Även Svenskalag.se kan utföra denna handling, men bara om Svenskalag.se fått uppdraget av medlemsorganisationens admininstratör eller om Användaren eller medlemsorganisationen brutit mot Svenskalag.ses användarvillkor.