Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Kategorier
Frågor & Svar / Allmänt / Erbjuder ni utbildning för nya administratörer och kassörer?
Tillbaka

Erbjuder ni utbildning för nya administratörer och kassörer?

Javisst! Har ni nyligen bytt kassör, kanslist eller huvudadministratör i er förening? Eller behöver ni bara få lite extra hjälp i hur ni jobbar på bästa sätt i Svenskalag? Då ska ni boka en digital workshop/utbildning med oss!

Så går det till
En digital workshop via Teams eller Google Meet hålls av någon av våra kunniga föreningsutvecklare och brukar pågå i 1-2 timmar. Vi anpassar innehållet efter era behov och önskemål. Målet är att säkerställa att ni jobbar på bästa sätt i systemet samt inspirera till beprövade rutiner som sparar föreningen både tid och pengar.

Exempel på vad en workshop kan innehålla
Så jobbar ni på bästa sätt med:

  • Hantering av medlemmar
  • Anmälningsformulär till nya träningsgrupper, camper och läger
  • Fakturering av medlemmar och sponsorer
  • Swish och kortbetalningar
  • Automatisk avprickning av betalningar
  • Delbetalningar
  • Bokföring och export till bokföringsprogram
  • Aktiviteter, närvaro och LOK-stöd
  • Kommunikation inom föreningen eller era träningsgrupper/lag
  • Hemsidan och appen

Som standard brukar vi boka upp två timmar.

Kostnad inkl. moms:
Under kontorstid (08-17): 1750 kr
Övrig tid: 2000 kr

Tips: Ta gärna kontakt med er RF-SISU distrikt för att se om de kan stå för en del av utbildningskostnaden (via folkbildningsanslaget).

Hör av er till oss om ni är intresserade av att boka en workshop