Tjejcupen - Bemanning - Tävlingskansliet
Lör 11 maj, 08:00-10:45
Staffansvallen
Samling: 07:45, StaffansvallenTävlingskansliet är föreningens ansikte utåt mot alla deltagande lag och du ansvarar för flera olika bärande delar under cupen.
1. Ta emot alla ankommande lag:
a) Bocka av lagen. Lista fås från dagansvarig.
b) Kontrollera att det finns en laguppställning i Procup, annars fylls den i på papper som
lämnas åter till tävlingskansliet. Se instruktioner för Procup nedan.
c) Ge ev. lagen beställningslapp av mat.
d) Svara på ev. frågor kring regler och var olika planer finns, toaletter, omklädningsrum
etc. Är du osäker dubbelkolla med domarna och dagansvarig.
e) Samla in matbeställningar och ge till löparen.
f) På avtalad tid kommer sedan lagen och hämtar sina lådor med maten (bröd + dryck).
Varje lag betalar med Swish/Mobile pay i kansliet i samband med upphämtning av
beställningen.
g) Det finns inga uppvärmningsbollar att dela ut till lagen, varje lag får använda sina egna
bollar.
2. Ansvar och samarbete gällande domarna:
a) Kontrollera så domarna är på plats 30 min innan deras första matchstart. Lista fås från
dagansvarig så det kan säkerställas att domarna är på plats i tid.
b) Om en domare inte kommer i tid – ring och kolla läget – ring in jourdomare vid behov.
c) Varje domare ansvarar för att ta med sig en boll till varje match, samt ta med sig bollen
tillbaka till tävlingskansliet. Bollen finns i domarpåsen som varje domare får. Där finns även
västar till bortalagen om det behövs.
d) Samla in signerade matchlappar/resultat från domarna för alla matcher (från 13 år och
uppåt)
1. Ta emot alla ankommande lag:
a) Bocka av lagen. Lista fås från dagansvarig.
b) Kontrollera att det finns en laguppställning i Procup, annars fylls den i på papper som
lämnas åter till tävlingskansliet. Se instruktioner för Procup nedan.
c) Ge ev. lagen beställningslapp av mat.
d) Svara på ev. frågor kring regler och var olika planer finns, toaletter, omklädningsrum
etc. Är du osäker dubbelkolla med domarna och dagansvarig.
e) Samla in matbeställningar och ge till löparen.
f) På avtalad tid kommer sedan lagen och hämtar sina lådor med maten (bröd + dryck).
Varje lag betalar med Swish/Mobile pay i kansliet i samband med upphämtning av
beställningen.
g) Det finns inga uppvärmningsbollar att dela ut till lagen, varje lag får använda sina egna
bollar.
2. Ansvar och samarbete gällande domarna:
a) Kontrollera så domarna är på plats 30 min innan deras första matchstart. Lista fås från
dagansvarig så det kan säkerställas att domarna är på plats i tid.
b) Om en domare inte kommer i tid – ring och kolla läget – ring in jourdomare vid behov.
c) Varje domare ansvarar för att ta med sig en boll till varje match, samt ta med sig bollen
tillbaka till tävlingskansliet. Bollen finns i domarpåsen som varje domare får. Där finns även
västar till bortalagen om det behövs.
d) Samla in signerade matchlappar/resultat från domarna för alla matcher (från 13 år och
uppåt)
Anmälan är öppen för alla inkl. målsmän i laget.
Logga in här