Dialogmöte inför tidfördelning säsong 24
Ons 21 feb, 17:30-20:00
Ateljén, Landvetters kulturhus
Samling: 17:30Hej,
Snart är det dags att starta igång årets fördelning av hyrestider i kommunens idrottshallar och gymnastiksalar för säsong 2024/2025. I arbetet med årets tidfördelning säsong 2024/2025 kommer det regelverk som kommunfullmäktige beslutade 24 maj 2023 att gälla och vara vägledande i arbetsprocessen. Du hittar det nya regelverket i sin helhet i bifogad PDF. Riktlinjer för att hyra lokaler inom säsongsbokning finns på sida 6.
Enligt regelverket ska hyresvärd (kommun) och hyresgäst (förening) ingå en samarbetsöverenskommelse som en del av tidfördelningen. I överenskommelsen formuleras bland annat roller, samarbetsformer och förhållningssätt. Samarbetsöverenskommelsen är en förutsättning för att ingå i säsongsbokningen.
Föreningsservice kommer som första steg tillsammans med er ta fram den samarbetsöverenskommelse som ska gälla och vill därmed bjuda in föreningar till en dialogträff. Vi ser ordföranden och/eller annan huvudansvarig för bokningsprocessen som representanter på detta möte.
Syftet är att diskutera gemensamma samarbetsformer och förhållningssätt gentemot varandra i arbetsprocessen kring säsongsbokning. Detta tillfälle kommer ej enskilda föreningars behov/önskemål behandlas utan fokus är att ta fram en grund för samarbetsöverenskommelsen.
Anmäl de föreningsrepresentanter som kommer delta senast fredag 16 februari till foreningsservice@harryda.se
Plats: Ateljén, Landvetters kulturhus
Datum: onsdag 21 februari
Tid: 17:30-20:00
Med vänlig hälsning,
Föreningsse
Snart är det dags att starta igång årets fördelning av hyrestider i kommunens idrottshallar och gymnastiksalar för säsong 2024/2025. I arbetet med årets tidfördelning säsong 2024/2025 kommer det regelverk som kommunfullmäktige beslutade 24 maj 2023 att gälla och vara vägledande i arbetsprocessen. Du hittar det nya regelverket i sin helhet i bifogad PDF. Riktlinjer för att hyra lokaler inom säsongsbokning finns på sida 6.
Enligt regelverket ska hyresvärd (kommun) och hyresgäst (förening) ingå en samarbetsöverenskommelse som en del av tidfördelningen. I överenskommelsen formuleras bland annat roller, samarbetsformer och förhållningssätt. Samarbetsöverenskommelsen är en förutsättning för att ingå i säsongsbokningen.
Föreningsservice kommer som första steg tillsammans med er ta fram den samarbetsöverenskommelse som ska gälla och vill därmed bjuda in föreningar till en dialogträff. Vi ser ordföranden och/eller annan huvudansvarig för bokningsprocessen som representanter på detta möte.
Syftet är att diskutera gemensamma samarbetsformer och förhållningssätt gentemot varandra i arbetsprocessen kring säsongsbokning. Detta tillfälle kommer ej enskilda föreningars behov/önskemål behandlas utan fokus är att ta fram en grund för samarbetsöverenskommelsen.
Anmäl de föreningsrepresentanter som kommer delta senast fredag 16 februari till foreningsservice@harryda.se
Plats: Ateljén, Landvetters kulturhus
Datum: onsdag 21 februari
Tid: 17:30-20:00
Med vänlig hälsning,
Föreningsse
Anmälan är öppen för alla i laget.
Logga in här