Dela nyhet
Arbete på Dolphinsmatcher
23 sep 2024
Hej på er,
nu drar säsongen igång både för våra killar och elitlagen, så kul!
Som vi nämnde på föräldramötet kommer vi att behöva ställa upp och arbeta på Dolphinsmatcherna. Vi har blivit tilldelade en match 15 december då damerna möter Visby Ladies kl 14:30. Vi fick sedan idag reda på att vi också behöver arbeta på matchen nu på fredag 27/9 kl 19:00, då herrarna spelar i Svenska cupen. Vi ber om ursäkt att detta kommer med kort varsel men vi har blivit lovade att det inte kommer bli några fler matcher för oss under våren, vilket vi ser som mycket positivt då vi kommer ha fullt upp med matcher, cuper etc. Vi har gjort ett schema för arbetet - se bifogad bild. Vi har utgått från arbetet förra året på matcherna och försöker få antalet pass så jämnt som möjligt. Kallelse kommer också att skickas ut. Om ni inte kan den match ni blivit tilldelad - byt med varandra.
Vi kommer att bemanna kioskerna - den stora och lilla i arenan samt kiosken i entrén. Kioskerna inne i hallen öppnar 1 h innan matchstart. Kiosken i entrén ca 1 h och 15 min innan matchstart. I kioskerna står vi föräldrar, dock kommer ert barn att kallas men kom överens om vem av er vårdnadshavare som kommer för att arbeta i kiosken.
Sedan kommer vi att torka golven under pågående match. De som kallas till att torka golven ska vara på plats 45 min innan matchstart. Samling i entrén. Golvtork sköts av killarna, glöm inte att medtaga inneskor.
Efter matchen är det vårt ansvar att städa arenan. Alla killar kommer att kallas till städning, ni föräldrar får dock gärna vara med och hjälpa till. Läktare och trappor ska städas och städmaterial finns i den vänstra utgången.
För er som ska städa gäller följande. Det kommer att finnas biljetter så att alla killar som vill se matchen kan sitta tillsammans. Vi träffas i entrén kl 18:45 varpå vi delar ut biljetterna. Sedan ser vi matchen och därefter städar vi läktare och trappor. När slutsignalen på matchen ljuder träffas vi vid kiosken bakom motståndarnas bänk och utdelning av städmaterial och område sker.
För er föräldrar som önskar gå på matchen går det självklart bra att plocka ut medlemsbiljetter. Länk till biljetter brukar komma via mail ett par dagar innan matchen. Om ni ska hämta ert barn efter match och städning uppskattar vi att vi bör vara klara ca 21:30 men det beror alldeles på hur mycket det är att städa och hur länge matchen pågår.
Hör bara av er om det är några kompletterande frågor!
Vänligen,
Ledarna