Nyhet: Jobba ännu enklare med aktiviteter

Här kommer en nyhet för dig som är huvudadministratör. Vi har nyligen lanserat 4 förbättringar som kommer att underlätta ditt arbete med  aktiviteter.

Om du ansvarar för att lägga in aktiviteter i flera olika gruppers kalendrar kommer du särskilt att gilla den andra punkten nedan.

1. Aktiviteter (istället för LOK-stöd)
I menyn högst upp finns nu menyvalet Aktiviteter. Här hittar du alla aktiviteter som ni har i er förening. I den mörkblå undermenyn kan du klicka dig vidare till Närvarostatistik, Närvarokrockar, LOK-stöd och Kommunalt stöd.

2. Lägg till aktiviteter
Nu kan du skapa aktiviteter både till föreningens och gruppernas kalendrar. Du behöver alltså inte längre navigera dig till respektive grupps kalender för att lägga till aktiviteter där.

3. Ta bort aktiviteter
Det går nu även att ta bort aktiviteter via denna sida. Kryssa i de aktiviteter du vill ta bort. Klicka sedan på Verktyg > Ta bort.

4. Visa aktivitet på hemsidan
Om du vill se hur en aktivitet ser ut på hemsidan finns nu en länk längst ut till höger på respektive rad i listan.