Importera matcher från Bordtennisförbundet

Tidigare har vi berättat om vår integration med tävlingssystemet Profixio och vilka fördelar den har för både handbolls-, basket- och bandyföreningar.

Vi är väldigt glada att meddela att bordtennisföreningar 🏓 nu kan dra nytta av samma integration!

Integrationen innebär att alla bordtennisföreningar som använder Svenskalag kan importera och synka sina matcher till sina gruppsidor och kalendrar.

Tack vare detta behöver ingen bordtennisledare i Svenskalag lägga in sina matcher manuellt. Ni behöver heller inte uppdatera något som rör matchtid, plats eller resultat. Alla uppdateras automatiskt genom integrationen.

Så funkar det

• Var 6:e timme hämtas nya matcher och nya serier.
  • Var 6:e timme synkas matchtider, motståndare och plats.
  • Var 5:e minut synkas resultat och tabeller.

Undantag

• Om ni ändrar matchtid, plats, motståndare eller resultat så upphör detta att synkas mot Profixio.
  • Om ni vill ta bort en match som ställts in eller utgått från serien behöver ni göra det manuellt.

Så importerar du spelschemat till er gruppsida
För att kunna importera ert spelschema behöver du var administratör eller redaktör på er gruppsida.

1. Gå till sidan Matcher
  2. Klicka på "Importera serie"
  3. Välj den serie ni deltar i och bekräfta.

Sådär! Nästa gång det sker en förändring gällande era matcher uppdateras dessa automatiskt på er gruppsida. 👌