Forum
TillbakaAng. Dagens föräldrainformation |
---|
Hej alla! Tack för dagens möte. Jag är ledsen att jag flippade. Det är såklart inget bra sätt att föra en diskussion genom att kalla varandra gnälliga :). Personligen är jag (och min dotter) nöjd med nivån vi har i laget. Mängden träning, kravnivån att vara med på träningar, antal matcher. Förstår dock att andra och andras barn kanske vill ha större möjlighet att utvecklas och det känns som att detta är något som vi alla kan behöva diskutera mer? Mitt inlägg i debatten blir att jag tycker alla, som inte har sett filmen Tigrar eller läst boken "I skuggan av San Siro" bör lyssna på poddavsnittet https://tuttobalutto.se/podcasts/tutto-balutto/529-martin-bengtsson/ Jag tycker det är befriande att vi lever i en tid där vi har börjat prata öppet om psykisk ohälsa inom idrotten. Martin som boken, filmen podden handlar om bestämde sig själv som liten för att han skulle bli proffs. Han trändade själv flera h per dag från tidig ålder och han drev på sig själv. Föräldrarna var inte så intresserade av hans fotbollsspelande. Han nådde till slut Inters akademi men där tog det stopp. Pressen från honom själv och omgivningen drev honom till depression och det slutade med att han försökte ta sitt liv. Detta är såklart ett extremfall men jag tycker att det är väldigt tänkvärt. Ta hand om er så ses vi på träning/match./Kristian
Kristian Schling 9 apr 2022 |
Svar (1 st) |
---|
Tänkvärd podd! Jag tänker att vi alla är olika, både barn och föräldrar, och som vi vet så är olika bra för att utveckla oss som grupp och individer. Det framkom många bra infallsvinklar under gårdagen och det är värdefullt att höra allas input, vilket vi behöver för att kunna leda laget vidare. Er input ger mig energi och värdefulla insikter. Instämmer med att vi behöver träffas oftare och jag har lagt in ett nytt dialogtillfälle den 18 juni. Jag tänker att vi kör på ett liknande upplägg, med grillning efter träning och dialog, och här ser jag gärna att några föräldrar tar lead och ansvar för den sociala aktiviteten. Anteckningar finns att läsa i fliken dokument och mappen 05. Föräl |