Dela nyhet
Jullovscupen 4/1-22
15 dec 2021 0 kommentarer
Hej alla fotbollsföräldrar i BK Derby p13!
Vi har varit på informationsmöte gällande jullovscupen den 4/1-22. Det som är bra att veta är att BK Derby ansvarar för denna cup och att det är enbart vi föräldrar som bemannar så att allt flyter på under denna dag. Vi kommer därför att behöva att fördela ansvarsuppgifter mellan oss föräldrar.
De områden som kommer att behövas fördelas är:
Sekretariat - 2 personer /pass
Kiosken - 2 personer /pass
Entren - 2 personer /pass, som kontrollerar covidbevis och ID (måste ladda ner en app som heter Vaccinationsbevis verifiering).
Värd - tar emot lag och fixar saker under dagen.
Vi två kommer att vara där 1,5 h tidigare och öppna upp och vi önskar även att ansvariga föräldrar kommer 1h innan första matchen. Lagen brukar komma mellan 45-60 minuter innan första matchen.
Vi har bett att en ansvarig person från ledningen ska komma och låsa upp samt hjälpa oss med förberedelserna. Vi har bett att de hjälper till att avsluta dagen och låsa. Vi får hjälpas åt att städa och plocka undan efter dagens slut. En ansvarig från ledningen ska även lämna sitt telefonummer och finnas tillgänglig på telefon under dagen.
Det kommer vara gratis entré för alla. Men alla över 18 år MÅSTE kunna uppvisa ett giltigt covid- och ID-bevis och därefter ge en stämpel på handen som godkännande. Då slipper man kontrollera varje gång de går in/ut ur hallen. Tränare och domare är undantagna detta.
Sekretariatet - Hjälpa domaren, starta klockan/tidhållning, ta emot speluppställning. Köra en line-up utifrån varje laguppställning.
Kiosk - Lisa Berggren hämtar varor på Coop kl 8.00. Sedan tar ansvariga över och brer mackor, fixar korv, kaffe/te osv. Troligen kommer Swish finnas, alt. kommer ledningen lämna kassalåda på morgonen samt hämta denna på eftermiddagen. Om saker tar slut/saknas kan vi köpa och spara kvittot och lämna detta på kansliet.
När domarna har arbetat färdigt så kommer de lämna in sina domarkvitton och bankuppgifter i en pärm i kiosken.
Entre - Ansvariga bör ha laddat ner appen och ser till att det flyter på.
Värdinnorna - Lisa och Alexandra hjälper till under hela dagen, visar lagen till omklädningsrummen, stöttar er, hjälper tränarna och svarar på frågor.
I nuläget är det enbart 5 lag anmälda för p13, och det är enbart p13 som spelar denna dag. Oklart om fler lag kommer tillkomma och då kan dagen ev förlängas. Ledningen kommer att skicka ut ett mail på hemsidan senast den 19 december för spelschemat och vilka lag som kommer att mötas.
Bra att föräldrarna läser igenom de futsalregler som ledningen kommer lägga ut på hemsidan. Viktigt att föräldrarna och ledare stöttar domarna i deras beslut.
Matcherna kommer att pågå i 12 minuter vardera, med 3 minuters paus mellan matcherna. Alla deltagare kommer att få diplom efter att cupdagen avslutats.
OBS! Viktigt att tänka på i dessa tider är att cupen kan ställas in med kort varsel pga covid.
Titta på bilden gällande flödesschemat för oss ansvariga föräldrar.
Har ni frågor/funderingar så maila oss gärna! Alexandra (Williams mamma) - Alexandramariejohansson@outlook.com Lisa (Elias mamma) - Lisa.nystrom@gmail.com Hälsningar / Alexandra och Lisa
Kommentarer